De Singer Safari 911 is een waanzinnige offroader

Dit is de All-terrain Competition Study van Singer

v
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de modder
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) sprong
Singer Safari 911
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) Velg en offroad-band
Uitlaten Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Motor Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Reservewiel in de rolkooi van de Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Stuur Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Interieur Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Interieur Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Voorkant Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Achterkant Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Zijkant Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Achterkant Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
v
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de modder
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) sprong
Singer Safari 911
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) Velg en offroad-band
Uitlaten Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Motor Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Reservewiel in de rolkooi van de Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Stuur Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Interieur Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Interieur Singer Safari 911 (Porsche 911 964)
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Voorkant Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Achterkant Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Zijkant Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Achterkant Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage
Singer Safari 911 (Porsche 911 964) in de garage

Vraag: wat is er beter dan een Porsche 911 die door Singer verwend is met een nieuwe koets? Het antwoord: een Porsche 911 die door Singer verwend is met een nieuwe koets en in staat is om de Baja 1000 te tackelen. Deze nieuwe Singer Safari 911 ziet eruit als het resultaat van een 964 die een buitengewoon gezellige avond had met een Trophy Truck.

Officieel luistert deze omgebouwde Porsche 911 naar de naam All-terrain Competition Study (ACS). Een trouwe klant klopte aan met het verzoek voor een luchtgekoelde Porsche 911 die kon ‘meedoen aan offroad-races en all-terrain-capaciteiten kon demonstreren’. De klant kocht er zelfs twee: deze witte voor woestijnracen en een rode voor asfalt-rallyevenementen.

Toch gek, een Singer Safari 911

Een 911 om mee te rallyen, dat klinkt misschien wat vreemd, maar eigenlijk zit de modderige autosport diepgeworteld in het DNA van Porsche. Al in 1965 deed een 911 mee aan de rally van Monte Carlo (hij eindigde als vijfde). En was je de Porsche 953 en 959 in de spectaculaire Rothmans-kleuren al vergeten?

Vertel eens wat meer over deze 911

Zoals altijd pakt Singer een Porsche 911 van de 964-generatie. De 3,6-liter zescilinder met twee turbo’s (en nog altijd luchtkoeling) produceert ongeveer 450 pk. Per evenement kan het vermogen iets verhoogd of verlaagd worden. Er is permanente vierwielaandrijving, een sequentiële bak met vijf versnellingen en een volledige rolkooi.

De kooi en de twee reservewielen (er ligt nog eentje in de frunk) wegen nogal wat, dus de koets van de Singer Safari 911 is volledig van koolstofvezel om het gewicht te compenseren. De bodemplaat is 5 millimeter dik om klappen op te vangen. BF Goodrich-banden omhelzen 16-inch velgen en de rallydempers zijn op vijf manieren in te stellen. En ja: hij kan heel aardig springen.

Wat moet het leuk zijn om in deze Porsche 911 over het onverharde te boenderen. Stel je even voor dat je deze naast je eerder bestelde straat-Singer parkeert – dan is je garage in principe toch klaar? Oké, misschien nog een Panamera om de boel op de trailer te zetten als het nodig is. Vooruit.

Wat is de prijs van zo’n Singer Safari 911?

De prijs van zo’n All-terrain Competition Study (ACS) is niet openbaar. Maar we weten ongeveer in welke prijsregio’s Singer opereert, dus hou er bij zo’n speciaal model maar rekening mee dat je met minder dan 1 miljoen euro op zak niet hoeft aan te kloppen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken