
Na een half miljoen verkochte exemplaren is de Skoda Karoq toe aan een facelift. Het middelmaatje (de Kamiq is kleiner, de Kodiaq groter) krijgt een frisse neus met standaard led-lampen, nieuwe rijhulpsystemen en een standaard digitale tellerbak. Het scherm achter het stuur meet 10,25 inch en wordt vergezeld door een 8-inch scherm in het midden van het dashboard. Optioneel groeit dit scherm tot 9,2 inch. Overigens zal de eerste lichting Karoqs nog wel leverbaar zijn met ouderwetse tellers.
Eco-pakket voor het interieur
Voor wie begaan is met de koetjes maar toch wel fan is van (soort van) leren bekleding, is er het eco-pakket. Bij het aanvinken van deze optie installeert Skoda stoelbekleding gemaakt van gerecyclede PET-flessen en vegan leer in de cabine. Handig: bij de Skoda Karoq facelift is er nu ook een elektrische passagiersstoel met geheugenfunctie te bestellen. Laura, de digitale stemassistent, babbelt mee in vijftien talen.
Motoren Skoda Karoq facelift
In Nederland verschijnt de vernieuwde Karoq met keuze uit twee benzinemotoren. De instapper is een 1,0-liter met 110 pk en een handbak. Dan is er nog een 1,5-liter met 150 pk met een handbak of een DSG-automaat. Volgend jaar moet de nieuwe crossover in Nederland verschijnen. De prijzen worden nog bekendgemaakt.
Meer van TopGear


Skoda Karoq 1.5 TSI Style

Skoda Karoq: 1e rij-indruk

Skoda Karoq is iets sneller dan de Volkswagen Up GTI

De Skoda Enyaq Cargo is de perfecte tweezitter voor de Nederlandse binnensteden

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

In Nederland kopen we meer EV’s, maar Tesla’s laten we liggen

De Skoda Enyaq Cargo is de perfecte tweezitter voor de Nederlandse binnensteden

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

De nieuwste Skoda Superb is nu nog beter dan de VW Passat, op één cruciaal ding na

Is de Skoda Elroq de EV waarop heel zakelijk-rijdend Nederland wacht? (review)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

‘Hoe kort na een snelheidsbord mag de politie eigenlijk flitsen?’

Is het nog goedkoper om via Luxemburg om te rijden voor benzine als je op vakantie gaat?

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Waarom er nu weer duizenden nieuwe auto’s staan te verpieteren in de havens van Antwerpen
