Ken je de straatlegale Lamborghini Huracán Super Trofeo nog die op de Nürburgring afbrandde? Meerdere bronnen rond de Ring fluisterden ons in dat het helemaal geen straatlegale auto was, maar dat er simpelweg kentekenplaten van een andere auto op zaten. Dat zou betekenen dat dit de eerste echte straatlegale Lamborghini Huracán Super Trofeo is. En waarom zou je hem dan niet gelijk 1.200 pk geven?

Deze racer is het werk van het Noorse Zyrus. Zij bouwden een Huracán Super Trofeo om zodat ze ermee konden deelnemen in de Extreme GT Championship in Noorwegen. Ze willen twee versies gaan produceren, een voor op het circuit en een voor op de openbare weg. Die laatste krijgt gewoon alle aerodynamica, volledig koolstofvezel plaatwerk en twee turbo’s om 1.200 pk uit de 5,2-liter V10 te halen.

Zyrus wil twaalf straatlegale Lamborghini Huracán Super Trofeo’s met 1.200 pk bouwen en nog eens twaalf racers. Prijzen zijn onbekend, maar het bedrijf claimt 527 onderdelen opnieuw te hebben ontworpen en dat elke klant een eigen Driver Support Package kan samenstellen, met bijvoorbeeld lessen van een professional. Laten we er dus maar van uitgaan dat Jan Modaal voor deze auto iets meer dan een paar weekendjes extra moet werken.

Öhlins levert het onderstel, Motec de ECU, Xtrac de uitlaat en voor de inlaat is prijzig Inconel gebruikt. De uitlaat is dan weer van titanium en de remschijven van koolstofkeramiek. Zyrus claimt een ratio van 1:1:1 – 1.200 pk, 1.200 kilo en 1.200 kilo downforce. Halverwege juli moet de auto getest worden op Spa en de Nürburgring. Laten we hopen dat het voor deze straatlegale Lamborghini Huracan Super Trofeo minder vurig afloopt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)