
Met de komst van de 992 blaast de 991-generatie van de Porsche 911 zijn aftocht. Een terechte reden voor tuners om alles uit de kast te halen om zo de 991 een spectaculair afscheid te geven. De specialisten van TechArt hebben hun kunstje losgelaten op de Porsche 911 Turbo S, en het resultaat is deze TechArt GTstreet RS. De cijfers van dit monster zijn zo heftig dat zelfs de almachtige GT2 RS staat te trillen van angst.
Monsterlijke cijfers
TechArt plaatste nieuwe turbo’s op de 3,8-liter zescilinder boxermotor en genereert zo een overweldigende 770 pk. Ter informatie: de normale motor heeft 580 pk… Af-fabriek had de auto 750 Nm aan koppel. En na de magie van TechArt? 920 Nm.
Zelfs met de vierwielaandrijving en een van de snelste versnellingsbakken op de markt merk je eigenlijk geen verschil als je van 0 naar 100 km/u gaat. Dat duurt 2,5 seconden; 0,4 seconden sneller dan de standaard auto en slechts 0,1 seconden sneller dan wat wij ooit wisten te klokken.
Nee, je moet je voet op het pedaal houden. De GTstreet RS heeft slecht 8,1 seconden nodig om van 0 naar 200 km/u te gaan. Dat is 1,1 seconden sneller dan de standaard 911 Turbo S. En het verschil blijft maar groter worden. De topsnelheid van de GTstreet RS ligt boven de 340 km/u.
TechArt zorgt voor extra magie
Het meest interessante aan de van koolstofvezel druipende bodykit zijn de nieuwe aerodynamische wielen. TechArt legt uit: ‘Gesmede aero-ringen van koolstofvezel beschermen het remsysteem tegen steenslag en zorgen voor minder turbulentie rond de wielen.’
Ook het interieur van de GTstreet RS springt eruit. Het bestaat uit ‘luxueuze, onbewerkte wol gecombineerd met leer en alcantara’. Fancy. En er is meer: TechArt zegt dat de stoffen ‘bijzonder duurzaam en brandvertragend’ zijn. Er worden slechts tien exemplaren van de TechArt GTstreet RS gemaakt, voor een nog onbekende prijs. Haal er één nu het nog kan.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden


Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden


Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?


Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?






Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar





Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


De Porsche Panamericana is de opa van de nieuwe 911 Dakar



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden


Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente


Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911


De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten


De nieuwe auto van DJ La Fuente
Deze Techart Magnum met 620 pk kan van jou zijn


Porsche Panamera Sport Turismo door TechArt


Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk


Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten


Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?


Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand


Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR


Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey



Piet liet zijn hondje chippen bij de dierenarts: ‘Snuffel loopt ineens veel harder’






Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk


Je kunt je oude Game Boy (met een kabeltje) gebruiken als schermpje in je auto


Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde






Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag





Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?



Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?



De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride






Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De BMW XM Label Red gaat meedoen aan Pikes Peak





Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?



Piet liet zijn hondje chippen bij de dierenarts: ‘Snuffel loopt ineens veel harder’


Zo zorg je er simpel voor dat het volumeknopje altijd omhoog wijst (bij je gewenste volume)



De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride


Met deze eenvoudige tips hou je je roadtrip zo goedkoop mogelijk


Reacties