
We weten dat Tesla’s snel op 100 km/u zitten en dat ze heel aardig de bocht om kunnen. Maar hoe zit het met een sprintje richting de top van de formidabelste berg in de autosport? In de video hieronder zie je hoe de Model 3 van Unplugged Performance zijn klauwen in het asfalt van Pikes Peak zet, met stuurheld Randy Pobst achter het stuur.
De Tesla Model 3 van Unplugged Performance is niet alleen de snelste in zijn klasse, maar derde van alle deelnemers van die dag. De tijd van 4 minuten en 12,429 seconden zo’n vijf seconden langzamer dan de snelste tijd. Pobst is bovendien 27 seconden sneller van de eerstvolgende, en dat is ook een Model 3.
De aanpassingen aan de Tesla Model 3 van Unplugged Performance omvatten een volledig aangepakt onderstel, koolstofkeramische remschijven en een rolkooi. Bovendien is het interieur kaler dan Rob Kamphues. De snelheid die je onderin ziet, is trouwens in mijlen. Dus doe het keer 1,6 voor de snelheid in kilometers.
Tesla Model 3 op Pikes Peak
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


Deze Tesla-rijder wordt achtervolgd door pick-ups, maar de politie weigert te helpen

Tesla FSD snapt het even niet meer en botst tegen paaltje

Tesla beperkt hoe vaak je je stoel mag verstellen

Deze nieuwe Tesla Model 3 werd zonder remblokje geleverd

Tesla Model 3 speelt voor beachbuggy

Remmen Tesla Model S Plaid weigeren bij 270+ km/u en harde crash volgt

Kijk hoe een politie-Tesla Model Y een Ford Mustang achtervolgt

Hackers kunnen Tesla’s stelen via de app op de smartphone van eigenaar

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Plantenbak zwaargewond bij heftige Tesla-crash, maar verder niemand

Deze Tesla-rijder wordt achtervolgd door pick-ups, maar de politie weigert te helpen

Audi S1 Hoonitron van Ken Block: e-driftmachine

Unplugged Model S Plaid gaat met sirene Pikes Peak op

Tesla Model 3 crasht op Pikes Peak

Drie Honda NSX’en op Pikes Peak

Bentley Continental GT wil Pikes Peak-record

Raceauto van het Jaar 2018: Volkswagen ID R

Helaas is de Alfa Romeo Giulia Estrema niet zo extreem als de naam doet vermoeden

De DS 7 krijgt subtiele facelift voor groot resultaat

Deze BMW M3 Touring is de nieuwe safetycar voor de MotoGP

De Peugeot 408 is een fastback (en heeft écht niets te maken met de C5 X, hoor)

De Alpina D4 S Gran Coupé maakt dieselliefhebbers blij

Is de Citroën C5 X goed genoeg om je uit je Duitse sedan te lokken?

Defensie neemt waterstofauto’s in gebruik

De Hyundai Ioniq 6 is een ultragladde EV met inspiratie uit het verleden

De nieuwe MG4 Electric komt dit jaar nog

De Volkswagen ID. Aero zou een Tesla-killer zijn als de Model S niet al dood was in Nederland

De McMurtry Speirling breekt het heuvelklimrecord op Goodwood Festival of Speed

Remmen Tesla Model S Plaid weigeren bij 270+ km/u en harde crash volgt

Remmen Tesla Model S Plaid weigeren bij 270+ km/u en harde crash volgt

Jeep is nu een hybridemerk. Hoe rijdt de Jeep Compass E-Hybrid?

Dit is het geluid van de Ford Supervan 4 met 2.000 pk (plus een walkaround)

Ford Supervan 4 is een elektrisch busje met 2.000 pk

De Ford Fiesta Active X lijkt misschien voor empty-nesters, maar vergis je niet

GMC wil de Hummer EV naar Europa brengen, maar is ie niet veel te zwaar?

Deze Porsche 963 LMDh moet de twintigste overwinning op Le Mans scoren

Winnaar Le Mans 2022: Toyota pakt vijfde keer op rij de overwinning

De Ferrari 296 GT3 vervangt de 488 GT3 en is geen hybride

Cadillac keert na 21 jaar weer terug naar Le Mans met de Project GTP

Ford Mustang GT3 komt eraan en heeft een grote spoiler

Reacties