Deze maand in de nieuwste Top Gear een mega-story over de Lamborghini Reventón. Wij reden als eerste ter wereld met de Reventón – zo vertelden de Italianen ons – maar wel met wat beperkingen. Het exemplaar dat wij reden is de eerst geproduceerde dus we mochten niet harder dan honderd-nog-wat, niet te snel schakelen, niet te hard dit en niet te zacht zo. Er bleef genoeg over om een oordeel te geven en vooral om deze super-super Lambo te ervaren. De eerste indruk publiceerden we trouwens al hier.
 
Ook waren we als een van de eersten bij de Alfa 8C Competizione. Na bijna driehonderd jaar als conceptcar over de wereld te zijn gesleept – links en rechts zelfs prijzen winnend – kreeg Alfa het eindelijk voor elkaar een productiemodel te maken. Waarvan de hele serie overigens ook al lang is uitverkocht. Lees hier wat we direct na een rondje sturen weten te melden, in de nieuwe Top Gear het hele verhaal.
 
Verder geven je volledige inzage in de techniek van de Nissan GT-R, waar we op dit moment mee rondscheuren zodat je dat volgende maand kunt lezen. We testen de Porsche 911 Turbo tegen de 911 GT3 en de 911 GT2. Allemaal best snel, best duur en best aantrekkelijk. Maar wat is de beste koop? Een volledig gestripte maar bloedlinke? Een geciviliseerde waar elke nono in kan rijden of de middenweg zonder radio maar met airco?
 
Nog meer? Een nieuw koffieapparaat in Italië ophalen met de BMW M5 Touring. Racen op Assen met Audi’s R8. De Suzuki Swift Sport vs Swift Cupracer. We zaten op de achterbank van Jaguars XF – in maart in de showroom, maar nog niet helemaal af. We vragen ons af of Peugeot met de nieuwe 308 niet meer in de buurt van Kia’s Cee’d en Hyundai’s i30 zit dan bij de Golf, Focus en Astra. We zetten de Opel GT en Pontiac Solstice naast elkaar, wat een verschil trouwens.
 
Naast nog veel meer schreef Hammond zijn verhaal over Top Gear in Botswana. Over het waarom van zijn voorliefde voor een Opel Kadett…
 
Een beknopt overzicht van de inhoud lees je hier.
 

Reacties