Mensen, mensen, wat hebben wij een schitterend novembernummer voor jullie. Verbrand rubber, nog veel meer verbrande benzine en een hoop verbrande huid in de Zuid-Amerikaanse zon: over dat en meer lees je in de nieuwe TopGear Magazine!

We zullen ons cover-artikel eens samenvatten in vier letters en een cijfer: BMW M5. Ja, de auto waar iedereen met een greintje autoliefhebberij in z’n pan ongeduldig op wacht: we reden ‘m. Specifieker gezegd: James en The Stig reden ‘m. Vraag niet hoe het precies gebeurd is dat de enige echte Captain Slow de uitverkorene was die deze jaloersmakende taak op zich mocht nemen, maar er kwamen korte en lange strootjes, veel gefrustreerde collega’s en de volgende dag een bak ijswater over een middagduttende James bij kijken.

Omdat Stig en Slow zich toch het circuit hadden toegeëigend, namen ze meteen maar een tweede auto mee, en niet de minste: de Mercedes E63 AMG. Nu zullen we eens zien wie zich de koning van de supersedans mag noemen.

Over koningen gesproken: op het gebied van pure snelheid is dat natuurlijk de Veyron, maar er zijn twee Amerikaanse supercarfabrikanten die daar allerminst vrede mee hebben. SSC creëerde de Ultimate Aero en Hennessey de Venom GT, beide met welbeschouwd maar één doel: het snelheidsrecord voor straatauto’s afpakken van de Frans-Duitse gigant.

Ondertussen, in Europa, zijn er nog twee uitbundige supercars die erom smeken tegenover elkaar gezet te worden. Het zijn de Gumpert Apollo S en de Noble M600; beide keihard, compromisloos en loei-, lóéisnel. Ga er maar goed voor zitten.

Volg je onze Twitter-berichten, dan wist je het al: we zitten momenteel in Zuid-Amerika om in een maand met onze opgepompte Kia Sportage van Suriname naar Peru te rijden, dwars door het Amazonegebied en het Andesgebergte. Hoe dit precies in zijn werk gaat, leggen we je deze maand uit in een uitgebreid inleidend artikel. Verwacht de komende nummers verslag vanaf de bestuurdersstoel van de Sportage, of natuurlijk vanuit de kaplaarzen in de drek waar we hem uit moeten graven. We zijn niet altijd even handig in het terrein.

Verder in dit nummer: een uitgebreide horlogespecial, want we weten dat jullie daarvan houden. Ook krijgen we rijles op de Nürburgring met een Peugeot RCZ diesel, besteden we aandacht aan stofhapversies van de Citroën DS3 en Volkswagen Touareg en gaan we wat dieper in op de mooiste conceptcar die in tijden uit Detroit kwam: de Cadillac Ciel. We rijden met de Mini Coupé – in John Cooper Works-uitdossing natuurlijk! – de Volkswagen Up, de Mercedes M-klasse, de Cadillac CTS-V Wagon, een hybride Peugeot 3008, en in goed Duits last but not least: de Mercedes SLS AMG Roadster. Mjam en vroem!

En ho eens even: als je denkt dat dat alles is, heb je het dus mis. Ren dus snel naar de winkel of kampeer bij je brievenbus om de nieuwe TopGear Magazine als eerste in handen te krijgen! Meer info vind je hier, jezelf of een ander abonneren doe je daar.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)