De Maya's hadden (voorlopig?) geen gelijk, dus wij gaan binnenkort een nieuw jaar in. Daarom is hier het januarinummer van TopGear, dat tevens onze 7,5-jarige jubileumeditie is!
Reden voor feest? Dat dachten wij wel, ja. Daarom gooien wij weer eens een lading bizar mooie prijzen richting onze lezers, zoals je hier kunt zien. De enige voorwaarde? Dat je je hebt ingeschreven voor onze nieuwsbrief, inclusief partnermailing (kun je hier doen). Dankzij diezelfde partners kunnen wij die prijzen namelijk uitdelen, snap je.
Minstens zo belangrijk bij dit feestje is natuurlijk een barstensvolle editie van TopGear Magazine, en die kun je deze maand krijgen. Traditioneel is het aan het eind van het jaar namelijk tijd voor de TopGear Awards, de meest prestigieuze autoverkiezing van alle autoverkiezingen. Vinden wij. Het complete overzicht kun je hier al bekijken; de uitgebreide verhalen achter de door ons gekozen auto's vind je in het magazine.
Tussen deze uitverkorenen zitten bijvoorbeeld grootheden als de Ferrari F12 Berlinetta, waarmee we de bochtige en heuvelende omgeving van Maranello verkennen in het bijzijn van de peetvader van Ferrari himself, Dario Benuzzi. Of de haast onaardse Pagani Huayra, die eigenlijk de enige echte hypercar is die dit jaar nieuw geïntroduceerd werd. Richard neemt 'm onder de loep en merkt hoe het is om in de zesde versnelling nog wielspin te ervaren.
James proeft ondertussen van de nieuwste McLaren, de 12C Spider, die op vele vlakken (naast het dak dan) is aangepast ten opzichte van de 'oude' 12C. Zo is er meer vermogen, en een begrijpelijke navigatie. James noemt het 'de meest goedaardige supercar' waarin hij ooit heeft gereden, maar hij raakte toch in vervoering toen hij met de open McLaren de bergen en de wolken in stuurde. Pure magie.
Met de Ford Focus ST reden we door Moskou. Een BMW en een Porsche vochten het uit op ons circuit, met een in het wit gehuld racefiguur achter het stuur. En Jeremy vond zijn Auto van het Jaar in de kleine, bescheiden maar oh zo leuke Toyota GT86. Een waardige winnaar.
Verder reden we met de gloednieuwe Maserati Quattroporte, wier sopraangezang we 's nachts nog in onze wildste dromen horen terugkomen. We stoeiden met de Opel Adam, en raakten bedwelmd door de immens snelle Bentley Continental GT Speed. We hoestten stof op met een Range Rover, verkenden Schotland met de Jaguar XF Sportbrake, grijnsden terwijl we de Seat Leon bestuurden en moesten ons lachen inhouden bij de Mini Paceman.
Of dat alles is? Absoluut niet. Wat dacht je van columns van Clarkson, Hammond, May én Robert Doornbos, het laatste nieuws over onder andere de Mercedes SLS AMG Black Series, het overzicht van de TopGear Mannen van het Jaar (en een vrouw) en Richards rit in een oude Ford rallyauto?
Spoed je dus naar de winkel of je brievenbus en vis snel de nieuwste TopGear eruit! Meer info vind je hier, jezelf of een ander op een abonnement trakteren (last minute Kerstidee?) doe je daar.
Reacties