Na twee conceptversies mag hij los: de Toyota C-HR. Dus ben jij een adventurous urbanite met een active lifestyle, lees vooral verder.

Opmerkelijk: mensen kopen crossovers vanwege het stoere uiterlijk en de hoge zit, maar Toyota prijst de C-HR juist om zijn ‘vijfdeurs coupéstyling’ en ‘zeer lage zitpositie, waardoor de bestuurder de auto perfect aanvoelt’. Hé, ons hoor je er verder niet over.

Aangezien Toyota rijplezier steeds belangrijker begint te vinden (ze wisten ons onlangs nog te verrassen) gaan ze zelfs de 24 uur van de Nürburgring met de C-HR rijden. Gewoon, om te bewijzen hoe sportief en niet-suf hij is. Een pluim, hoor. Wat betreft het ontwerp: dat is een stuk beter verteerbaar dan de ronduit malle conceptcars en toont een vlot, zij het nog altijd wat druk gelijnd crossovertje met duidelijke moderne familietrekjes.

Eind dit jaar komt de C-HR op de markt. De aandrijflijnen zijn al bekend: het worden de 1.2 turbo-benzinemotor uit de Auris (115 pk) en dezelfde hybridetrein die in de nieuwe Prius ligt. Alleen de eerste is, in combinatie met de optionele CVT-automaat, desgewenst uit te rusten met vierwielaandrijving.

Reacties

Meer van TopGear