
Eh, Toyota, dit was niet helemaal wat we in gedachten hebben toen we zeiden ‘geef ons iets om het wachten te verzachten’. De Toyota GR Supra Racing Concept was een fijn voorproefje, maar we zouden nu graag the real deal willen.
Maar, nee. Voor de officiële onthulling in januari op de North American International Auto Show (edit: of op Goodwood Festival of Speed volgende week) komt Toyota eerst nog met een andere race-Supra. Eentje die zeer hard linksaf kan. Ja, serieus: de Toyota Supra gaat Nascar rijden.
Of eigenlijk: een buizenframe met een Supra-body gaat Nascar rijden. Of nou, een body die ergens iets weg heeft van een Supra – alsof een Toyota Camry en de Supra een passionele nacht hadden en de Camry de negen maanden die daarop volgden nog altijd zelfgestookte benzine dronk uit Texas.
Volgens de regels moeten alle Nascars een zware, ijzeren V8 met carburateurs hebben. De 5,8-liter V8-motoren produceren tegen de 700 pk en gaan tot de 9.500 tpm. Motoren uit de jaren zestig dus. Als jij je stoort aan de constante veranderdrang van de F1; zo kan het dus ook. Op de zes-in-lijn-motor van de productieauto moet je dus nog even wachten.
Luister naar de Toyota Supra Nascar
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.




Helaas, zelfs met een enorme turbo trekt deze F&F-Supra geen wheelies


Toyota Supra MT review: Is de Supra beter met een handbak?


De oude Toyota Supra (A80) neemt het op tegen de nieuwe (A90) op het circuit


De Toyota Supra heeft een handbak, alleen bij de zescilinder


Toyota Supra schakelt bij met handbak





Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen



Rally rijden op waterstof kan over ‘een paar jaar’, denkt Toyota


Betrouwbaarheidskoning Toyota noemt de Tesla Model Y een ‘kunstwerk’



Helaas, zelfs met een enorme turbo trekt deze F&F-Supra geen wheelies


De nieuwe Toyota Grand Highlander heeft dertien (!) bekerhouders


Akio Toyoda stopt als baas van Toyota



Kimi Räikkönen en Jenson Button gaan NASCAR rijden


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR


Jenson Button gaat met deze NASCAR Camaro meedoen aan de 24 uur van Le Mans


Je gaat niet snel nog een keer een wallride in een NASCAR-race zien, dit is waarom


De beste reparaties in NASCAR


NASCAR-coureur stopt digitale race, verliest sponsor





Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Lexus RZ 450e: 1e rij-indruk



Rally rijden op waterstof kan over ‘een paar jaar’, denkt Toyota


In 2026 moeten hybrides net zo duur zijn als pure benzineauto’s, meent Nissan


Kooptip: Je zou het niet zeggen, maar deze brave MX-5 is laat iedereen achter zich


Ford Ranger Raptor review: Een van de leukste bedrijfsauto’s van dit moment


Slim verdienen: Tesla creëerde zelf een probleem en verkoopt daar nu de oplossing voor



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


Je zou het niet zeggen, maar de nieuwe Ford Explorer is eigenlijk een Volkswagen


Zelfs in Amerika worden ze gek van linksplakkers, dus daar gaan ze wat aan doen



De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Deze Nederlandse eigenaar liet zijn Aston Martin Valkyrie in een Ferrari-kleur spuiten



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI





Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen



De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off


Rallylegende Juha Kankkunen over zijn liefde voor de Lancia Delta



Kimi Räikkönen en Jenson Button gaan NASCAR rijden


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


Colin McRae crashte deze Subaru Impreza, en nu kan ie van jou zijn


Deze video bewijst dat je naast F1 ook WRC een kans moet geven in 2023


Reacties