Als uitgesproken modelburger rij je uiteraard nooit te hard, maar tegen een potje triviale feiterij zeg je geen nee. Je bent in je leven al door talloze trajectcontroles gereden en zoals de meesten ging je na het grote blauwe bord met ‘Trajectcontrole’ iets beter op de naald van je snelheidsmeter letten.

Maar waar begint de trajectcontrole nou precies met meten? Je kunt het zien aan de camera’s die achter de matrixborden hangen, maar deze zijn soms wat lastig te spotten. Er hangt namelijk een matrixbord voor. Er is een makkelijkere manier om exact, op de centimeter nauwkeurig, te zien waar de trajectcontroles beginnen. En het is niet eens Flitsmeister.

Op het asfalt ligt namelijk dwarsgeplaatste witte belijning op het punt waar de trajectcontrole begint en waar deze weer eindigt. Rij je over deze strepen heen, dan word je ingecheckt of uitgecheckt. Bij de A2 is het extra opletten, want daar liggen er meerdere trajectcontroles na elkaar en ze kunnen allemaal een boete schrijven. Ook die tussen de afrit en oprit.

Zoals gezegd: niet dat je hier als brave borst iets mee zult doen. Maar toch. Leuk om te weten.

Advertentie

Reacties

  • Laurens says at 23 mei 2020:

    Oud nieuws voor de meeste denk ik, ik weet het al 3 jaar

    • Luc says at 25 mei 2020:

      Waarom meld je dit?

      Reply
    Reply

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer

Meer van TopGear

Advertentie