
Op 2 augustus gaat in Moskou de Transsyberia Rally van start, een tocht die de deelnemers naar het 6.600 kilometer verderop gelegen Ulaanbatar in Mongolië brengt. Het leuke aan deze rally is dat de kansen voor alle équipes gelijk zijn, want iedereen rijdt in een Porsche Cayenne.
Speciaal voor de twee weken durende rally prepareerde Porsche in de fabriek in Leipzig 26 exemplaren van de 385 pk sterke SUV, met onder meer een nieuw sperdifferentieel, speciale off-road banden en automatische hoogteverstelling. Om de deelnemers alvast een beetje aan de auto te laten ruiken, organiseerde Porsche een driedaagse trainingssessie waarin de Cayenne behoorlijk door de modder werd gesleurd.
Of die trainingssessie echt noodzakelijk was, wagen we te betwijfelen. Tot de deelnemers behoren namelijk coryfeeën als Walter Röhrl, die in het verleden drie keer de Dakar Rally wist te winnen. Ook de Duitser Armin Schwarz, en Nieuw-Zeelander Rod Millen hebben behoorlijk wat rally-ervaring, terwijl René Metge, Marc Coma hun sporen in de modder op tweewielers ruimschoots hebben verdiend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten
