Volkswagen Golf 7 met Audi RS 3-hart klinkt fijn

Vijf cilinders klinken beter dan vier cilinders

Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor
Volkswagen Golf 7 R met RS 3 motor

Als het gaat om geluid zijn de hoogtijdagen van de Volkswagen Golf gepasseerd. Immers: de VR6 of de V5 zullen niet meer terugkomen naar de middenklasser. En dat de Golf een viercilinder heeft, is ook wel prima. Het past qua karakter bij de hatchback en qua geluid is er nog best wel iets mee te doen.

Toch kriebelt het bij velen. Zo ook bij MTR Performance en Sar-Turbotechnik uit Duitsland. Zij bouwden daarom de vijfcilinder van de Audi RS 3 in de Volkswagen Golf 7 R. En als je dan toch zo ontzettend veel moeite doet, kun je net zo goed even wat aan de turbodruk doen.

Dus dat deden de tuners met een nieuwe TTE625-turbo. Het resultaat is een Golf 7 R met 600 pk en 700 Nm koppel. Het geweld gaat via een DSG-bak naar alle wielen. Het geluid van deze hatch doet de tijden dat Golfjes nog vijf- en zescilinders hadden, herleven. Fijn.

Volkswagen Golf 7 met Audi RS 3-hart


preview

Nieuwste van TopGear

Autonieuws