
Als het gaat om geluid zijn de hoogtijdagen van de Volkswagen Golf gepasseerd. Immers: de VR6 of de V5 zullen niet meer terugkomen naar de middenklasser. En dat de Golf een viercilinder heeft, is ook wel prima. Het past qua karakter bij de hatchback en qua geluid is er nog best wel iets mee te doen.
Toch kriebelt het bij velen. Zo ook bij MTR Performance en Sar-Turbotechnik uit Duitsland. Zij bouwden daarom de vijfcilinder van de Audi RS 3 in de Volkswagen Golf 7 R. En als je dan toch zo ontzettend veel moeite doet, kun je net zo goed even wat aan de turbodruk doen.
Dus dat deden de tuners met een nieuwe TTE625-turbo. Het resultaat is een Golf 7 R met 600 pk en 700 Nm koppel. Het geweld gaat via een DSG-bak naar alle wielen. Het geluid van deze hatch doet de tijden dat Golfjes nog vijf- en zescilinders hadden, herleven. Fijn.
Volkswagen Golf 7 met Audi RS 3-hart
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Deze oude Golf heeft twee VR6-motoren, die ook nog een turbo hebben


Geniaal: Nederlandse Golf rijdt met kerstboom (inclusief verlichting) rechtop op het dak


Baas van Volkswagen wil voorlopig niet van de Golf GTI af


Volkswagen Golf R32 rijdt op pijnlijke wijze zijn motor kapot in te diep water


Oettinger viert de verjaardag van de VW Golf R met nieuwe spulletjes



De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht


Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’


Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch


Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies


Volkswagen ID. Buzz komt als snelle GTX met 340+ pk en misschien als California-camper



Deze gepantserde VW Golf GTI heeft zelfs een kogelwerend glazen schuifdak



Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring


Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe


VW Golf R doet straatrace in z’n achteruit


Volkswagen Golf 8 R Variant: 320 pk en driftmodus


Volkswagen Golf 8 R


Volkswagen Golf 8 R op de Nordhämpschleife


Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen



Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring


Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken


Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring


Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI


Volkswagen Golf crasht op bijzondere wijze op rotonde


Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?



De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht


Rijdt Max Verstappen straks in een elektrische Ford F-150 Lightning met 1.400+ pk?


Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride


Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?


Reacties