Volkswagen Golf R32 HGP Turbo te koop in Nederland

De HGP-behandeling lost een belangrijk probleem op: het gebrek aan snelheid

Volkswagen Golf R32 HGP Turbo te koop in Nederland
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo te koop in Nederland
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo
Volkswagen Golf R32 HGP Turbo

Zo nu en dan hobbelen we naar onze favoriete verkoopwebsites om te kijken of er een Volkswagen Golf R32 te koop staat voor nét iets te weinig geld. Het liefst eentje van de vierde generatie van een eigenaar die geen idee heeft wat er nou eigenlijk in zijn garage staat. Alleen dat ie ‘best oud is, te veel herrie maakt en onzuinig is’. Dat is de droom. Zo’n R32 is afgerond één van de driehonderdvijfenzeventig toffe auto’s die we voor weinig proberen te spotten, maar dat terzijde.

Onze zoektocht brengt ons op goddeloze plekken. Bijvoorbeeld bij een 1.9 TDI met een R32-bodykit in Rijkswaterstaat-kleuren. Niets is heilig. En soms, heel soms, is dat maar goed ook. Want zo kwamen we ook op het spoor van deze Volkswagen Golf R32 HGP Turbo.

Waarom een HGP Turbo?

De HGP-behandeling lost een belangrijk probleem op van de Golf R32; hij mist snelheid. Wat wil je ook met 250 pk op 1.544 kilo. Een Golf GTI met wat nieuwe software houdt de zescilinder met gemak bij. Het enige voordeel van de R32 is zijn vierwielaandrijving en het geluid. Of eigenlijk is alleen al het geluid reden genoeg om de dikke hatch te kopen.

Deze Volkswagen Golf R32 HGP Turbo speelt met 445 pk, bijna 200 pk meer dan het origineel. De rekening van de ombouw komt op 26.359 euro. Serieus geld dus. Wat de nieuwe specificaties van deze R32 zijn, is niet bekend. Als het allemaal een beetje goed in elkaar steekt, kun je een 0-naar-100-tijd verwachten van minder dan 4 seconden.

De vraagprijs voor de Volkswagen Golf R32 HGP Turbo is 24.945 euro. Het is daarmee de duurste R32 van Autowereld.nl. En de snelste.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken