Sinds de Volkswagen ID R – samen met zijn team van 30 techneuten plus coureur Romain Dumas – het Pikes Peak-record decimeerde, is de auto hongerig naar meer records. De volgende stop is de Nürburgring – voor het elektrische ronderecord.

Dumas deed Pikes Peak in 7 minuten en 57,148 seconden. Dat was 16 seconden sneller dan Sebastien Loeb reed in zijn Peugeot. Voor de Nürburgring is de tijd om te kloppen 6 minuten en 45,9 seconden. De Nio EP9 zette deze tijd neer in 2017. Om succes te garanderen, trekt de ID R een ander pakje aan.

Dit is de Volkswagen ID R in Nürburgring-spec. De aanpassingen zijn gedaan om minder luchtweerstand te genereren. Hij heeft bijvoorbeeld een enorme splitter, een nieuwe bodem en een nieuwe achtervleugel. Het vermogen van 670 pk blijft hetzelfde.

De achtervleugel is vergelijkbaar met die van een F1-auto en kan bewegen. Op de rechte stukken betekent dat 20 procent minder downforce en dus minder verbruik, waardoor de accu kleiner kan zijn en dus minder zwaar. En zo wordt de auto weer sneller. Gaat het Volkswagen lukken? Deze zomer weten we het…

Reacties

  • Niels Overdijk heeft op 21 april 2019 geschreven:

    Mooi blad met veel info

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)