
De Volkswagen Up Exclamation Mark, zoals het instapmodel nog altijd op de TopGear-redactie wordt genoemd, is een prima auto. Sinds begin dit jaar heeft de Up Exclamation Mark zelfs een turbo op de 1,0-liter driecilinder en produceert daarmee 90 pk. Kom je toch in 10 seconden van 0 naar 100. Voor de mensen die wat sneller willen zou er een GT Up Exclamation Mark komen, maar hoewel die auto vrijwel klaar was voor productie, verscheen ie nooit.
Volgens Autocar worden die zwaar teleurgestelde mensen toch nog blij gemaakt, in de vorm van een GTI. Deze zou 115 pk uit een 1.0 TSI-motor persen en daarmee in 8 seconden van 0 naar 100 gaan. De topsnelheid? Maar liefst 200 kilometer per uur. Daarmee is de Volkswagen Up Exclamation Mark GTI perfect om mee tussen de ochtendspits door te scheuren.
Abarth-concurrent
Volkswagen zou hiermee ook meteen de concurrentie aan willen gaan met de Fiat Abarth 500 of de 595, zoals de nieuwe uitvoering gaat heten. De informatie lijkt redelijk betrouwbaar, omdat Autocar beweert met een prototype te hebben gereden die al 105 pk onder de motorkap had. We zijn benieuwd! De foto’s hierboven zijn overigens van de GT Up Exclamation Mark, niet van de GTI.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n guitige Volkswagen Up GTI na 6 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies

Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug

Zou de Aygo ooit de snelste ter wereld zijn geweest?

Prijs VW Up GTI stijgt flink

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Dit politiekorps heeft 50 auto’s in de vloot die sneller zijn dan jouw auto

Volkswagen stopt met GTX-badge en gaat toch door met GTI en R

Dit is de datum waarop de Volkswagen GTI-Treffen wordt gehouden in 2024

Komt er een Volkswagen ID.2all GTI?

Volgende Volkswagen Polo GTI krijgt een 2.0!

Volkswagen Golf GTI Clubsport – de kers op de taart

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)
