
De Volvo XC40 is al geruime tijd een van de populairste modellen in Nederland. De kleinste Zweedse SUV staat elke maand wel ergens in de lijst met de vijf bestverkochte modellen. Misschien dat ze met deze nieuwe toevoeging nog een extra stukje marktaandeel kunnen wegsnoepen van de concurrentie. De volledig elektrische Volvo XC40 Recharge is een stukje goedkoper geworden, waardoor hij bijna net zo veel kost als de plug-in hybride versie.
De nieuwe versie luistert naar de naam Volvo XC40 Recharge Pure. De bestaande versie heet Recharge Twin Pure. Waar de elektrische SUV eerst uitsluitend leverbaar was met twee elektromotoren en 408 pk, heeft de Pure slechts één elektromotor en 231 pk. De batterij neemt iets af in formaat van 78 kWh naar 70 kWh. Al met al scheelt het meer dan 10.000 euro. De nieuwe vanafprijs van de elektrische XC40 is nu 45.995 euro.
Actieradius van de Volvo XC40 Recharge Pure
De accu van de Volvo XC40 Recharge Pure krimpt dus iets, maar het gewicht (-150 kilo) en het verbruik nemen ook af. Daardoor lukt het de SUV alsnog om 400 kilometer op één acculading te halen. De Twin Pure haalt 418 kilometer, dus het verschil is verwaarloosbaar. Leuk voor de caravangangers: de nieuwe elektrische instapper mag alsnog 1.500 kilo trekken. Volvo weet de Nederlandse doelgroep wel te kietelen: voordeeltjes en caravans.
Andere prijzen
De Volvo XC40 Recharge Pure is nu te bestellen in de showrooms. Een bestelling online plaatsen kan vanaf 1 september. De vanafprijs van de Pure is zoals gezegd 45.995 euro, maar er zijn ook dikker aangeklede versies. De sterkere versie met twee elektromotoren kost minimaal 56.495 euro. De plug-in hybride rijd je vanaf 44.495 euro. Liever puur op benzine rijden? De goedkoopste versie van de XC40 met 129 pk kost je 38.995 euro.
Meer van TopGear


Een van de populairste auto’s van Nederland krijgt een andere (en kortere) naam

Volvo XC40 Recharge review: De grootste verandering zie je niet

Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving

Hoeveel liter benzine staat qua CO2-uitstoot gelijk aan de productie van een EV?

Volvo gaat elektrische auto’s draadloos laden

Waarom je nu vrachtwagens kunt spotten met ‘haaientandjes’ op de voorruit

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

APK voor motorfietsen verplicht in Europa, maar de manier waarop is wel een beetje raar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)

Wat is de range als je er een gemiddelde caravan achter hangt, kilootje of 1.300? Ben bang dat je voordat je het land uit bent al aan de laadpaal staat 😉
Ze zien dat VW en Skoda met de ID4 en Enyaq meer auto bieden voor minder geld. Ze moeten dus wel. Dit maakt de Volvo weer een interessant alternatief en zeker beter dan wat de Koreanen momenteel bieden in deze prijsrange.