Een eerste klas ticket naar Californië kopen voor je klassieke Porsche 911 en zelf achteraan te vliegen om tegen de mensen van Singer te vertellen hoe je ‘m wilt, klinkt als een leuk avontuur. Maar ergens kunnen we ons voorstellen dat je geen zin hebt in dat geneuzel. En dan hebben we het nog niet over de enorme wachttijd en de inklaringskosten als je ‘m terug krijgt.

Daarom kun je, als jij een nieuw oudje wilt, er ook voor kiezen het dichter bij huis te zoeken. In Oss, bijvoorbeeld. Daar zit Von Schmidt – een Nederlandse Porsche-specialist die jouw klassieke 911 dezelfde behandeling geeft. Zij plukken het Elfje volledig uit elkaar en zetten ‘m met de gewenste aanpassingen weer in elkaar zodat jij een nieuw pareltje hebt.

De Von Schmidt 005

De Von Schmidt 005 is de nieuwste creatie uit Oss. Niet geheel onverwachts is het de vijfde Porsche 911 die ze onder handen namen. Laat je niet foppen door zijn uiterlijk: dit is een Porsche 911 van de 964-generatie. De nieuwe onderdelen doen Von Schmidt 005 op een oudere 911 lijken. De nieuwe carrosserie bestaat uit kevlar en koolstofvezel, gespoten in de kleur Speedgelb.

De specialist boort voor de creaties de motoren zo nu en dan op tot 3,8-liter, maar de Von Schmidt 005 hield zijn 3,6-liter. Er werd wel een lichter vliegwiel gemonteerd en achterin kwam een sperdifferentieel. Het vermogen is na het monteren van de sportuitlaat ongeveer 285 pk. De banden op de 11 inch brede achtervelgen zijn van Michelin.

Je kunt de Von Schmidt-Porsches onderscheiden van de creaties van Singer door de luchtinlaat bij het voorste knipperlicht. Singer haalt deze luchtinlaten weg, Von Schmidt laat ze zitten. Wil jij ook een Singer van Nederlandse bodem? Von Schmidt herbouwt slechts een of twee Porsches per jaar. De huidige wachtlijst loopt al op tot 2020. Even geduld hebben, dus.

Foto’s: Shot at Speed

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)