VW Polo GTI met 320 pk: omdat meer beter is

De 2.0 TSI biedt genoeg mogelijkheden

Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk
Volkswagen Polo GTI 320 pk

De keuze van Volkswagen om de 1,4-liter en de downsizetrend de lange vinger te geven en de nieuwste Polo GTI met de 2.0 TFSI uit te rusten, werpt nu zijn vruchten af. De welbekende 2,0-liter ligt werkelijk in elk Volkswagen-product dat een beetje gang moet maken en laat zich graag tunen voor wat extra puf.

Het Duitse Siemoneit Racing ontwikkelt voor de Polo GTI een Stage 3-pakket waardoor het vermogen stijgt naar 320 pk en het koppel naar 430 Nm. De sprinttijd van de voorwielaandrijver met DSG-bak is nu 5,2 seconden en de (nog altijd begrensde) topsnelheid is 256 km/u. Dat is anderhalve seconde sneller naar de 100 km/u en de top is 18 km/u hoger.

Het vermogen komt van een nieuwe turbo met het bijbehorende leidingwerk. Uiteraard krijgt de motor nieuwe software en ook de DSG-bak is anders afgesteld om het vermogen te verwerken. Voor de 120 pk extra betaal je 8.998 euro. Voor 11.640 euro monteert de club KW-dempers, een rolkooi, twee Recaro-stoelen, 18-inch velgen en Michelin-banden op de VW Polo GTI met 320 pk.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws