BMW 5-serie van AC Schnitzer

Het vermogen is een stuk hoger voor de BMW 5-serie, maar is de styling iets te veel? Of precies goed?

BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer
BMW 5-serie van AC Schnitzer

Een deel van de aantrekkelijkheid van een snelle Duitse sedan of een stationwagen zit hem in zijn subtiliteit. De auto’s zijn gemaakt om met 250 km/u over de Autobahn te razen en zien er slechts een tikkeltje agressiever uit dan een Amsterdamse taxi. Schiet de BMW 5-serie van AC Schnitzer zijn doel voorbij?

Wat is speciaal aan de BMW 5-serie van AC Schntizer?

De tuner met de naam als een lap vlees modificeerde de 5-serie onder de motorkap en aan de buitenkant. Als je een BMW 530d koopt met 265 pk en je gaat even langs de tuner uit Aachen, rijd je terug naar huis met 50 pk meer vermogen. Een mooie verhoging, dachten wij zo. Voor een benzinemotor is de upgrade zelfs nog groter. Zo heeft de BMW 540i standaard 340 pk en door de upgrade stijgt het vermogen naar een uitstekende 400 pk. Deze verhogingen zijn binnenkort ook te halen voor andere modellen, dus wees niet bang als je een M550i gekocht hebt.

Mooi, toch? Waarom dan niet zo enthousiast?

Deze vermogensupgrades zijn een no-brainer. De styling behoeft een nachtje slaap. Het is leuk om met splitters, spoilers, bumpers, zijskirts en de glimmende uitlaten  de auto volledig sportief maken. Aan de andere kant, is het juist niet leuk om een zakelijke-ogende sedan te hebben die bijna alle sportievere auto’s zijn achterwerk laat zien? Een sleeper, dus. Hoe goed deze BMW 5-serie van AC Schnitzer er ook uitziet, we denken dat hij een beetje zijn doel voorbij schiet.

Reacties
  1. Ray zegt op 11 september 2017 om 01:20:

    Mijn credo voor ELKE BMW is ‘LESS IS MORE’.

    Kom je aanrijden in een dergelijk opgetuigde 5 serie met 2 liter 4 cyl. rijd je ronduit voor jeweetwel, …

    Kom je met een 5 serie AC Schnitzer met gekietelde motor aanrijden is het 1e stempeltje dat van = vast een crimineel 2e is vast een patjepeeër.

    Zelfs gratis kan men mij niet blij maken met deze AC Schnitzer versie.

    Ik kies voor de sleeper, heb er zelf 1, en er is inderdaad niets leukers om de vele Audi, Mercedes en ook af en toe BMW patjepeeërs het nakijken te geven.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken