Inmiddels mag je YouTubers toch wel als volwaardige leden van de entertainmentwereld beschouwen. De grotere vloggers zijn (bijna) net zo bekend als de BN’ers op televisie en de inkomsten blijven niet ver achter. Niet alleen krijgen de videomakers wat zakgeld van Google voor de views die ze genereren, de meesten verkopen merchandise en ze schnabbelen nog wat links en rechts. YouTuber Giovanni Latooy, die je misschien kent als Gio, is daarmee op zijn 22e succesvol genoeg om een leuk optrekje te kopen, een Porsche Cayenne Coupé en nu ook een Ferrari 458 Speciale.

Eens geen Lamborghini

De naam van de auto zegt het al, maar de Ferrari 458 Speciale is niet zomaar een Ferrari (als er al zoiets bestaat). Het is een van de laatste Ferrari’s met een V8 zonder turbo’s (laten we de 458 MM niet vergeten). Dat betekent onder meer dat de 458 fantastisch klinkt, helemaal als er zoals bij deze een Capristo-uitlaat onder gemonteerd is. De 4,5-liter V8 produceert 605 pk, maar wel pas bij 9.000 toeren per minuut. De 0-100-tijd is 3 seconden en de top is 325 km/u. Naast het geluid van de atmosferische V8, ziet de Speciale er fantastisch uit, al helemaal met zwarte strepen.

Lichter en beter aerodynamica

De 458 Speciale is 90 kilo lichter dan de standaarduitvoering (de Speciale weegt 1.395 kilo), de dual-clutch versnellingsbak schakelt 20 procent sneller op en is – niet te geloven – 44 procent sneller bij het terugschakelen, en voor iedere bocht zijn er de speciaal vervaardigde Michelin Pilot Sport Cup-banden. Verder ging veel aandacht naar de aerodynamica, wat je vooral goed kunt zien aan de aangepaste voorspoiler, die koelvinnen boven de voorste wielkasten, en dat haaienvinnetje vlak voor de achterste wielkasten en aan de achterkant van de Speciale.

Wat kost een Ferrari 458 Speciale?

Nieuw was de Ferrari 458 Speciale ooit minimaal 283.000 euro in Nederland, maar uiteraard koop je zo’n ding niet zonder een paar opties. Tegenwoordig betaal je minimaal 300.000 euro voor een exemplaar; afschrijven doet de auto dus nauwelijks. De 458 van Gio komt uit 2014 en is deze maand voor het eerst op Nederlands kenteken gezet. Dat kan ook bijna niet anders, want in Nederland staan ze nauwelijks te koop.

Foto’s: Kasper Meijerink

Advertentie

Reacties

  • Chris says at 23 maart 2021:

    Dit heeft weinig te maken met financieel handelen, maar meer met jezelf verwennen. Daarnaast kan die 458 speciale toch nog wel eens een goede investering zijn, want het is de laatste atmosferische V8 van Ferrari en in beperkte oplage gebouwd en gaat daarom misschien juist wel meer waard worden.

    Reply
  • Henkie says at 23 maart 2021:

    • Sander says at 23 maart 2021:

      Nee, dat is een 488 Pista.

      Reply
    Reply
  • Rob says at 22 maart 2021:

    Bij kentekencheck staat hij als een normale 458. Ligt dit aan deanier waarop hij os ingevoerd

    Reply
  • breakdown says at 22 maart 2021:

    Paar duizend per maand in de lease met de toekomstige inkomsten van zijn vlog als onderpand. Nog een paar jaar zo doorgaan en dan door voor een nieuwe carrière bij “geen cent te makken”, maar dan als lijdend voorwerp. Jaloezie? Nee hoor, vraag Glenn Helder en Royston Drenthe maar of dit een verstandige wijze van financieel handelen is…

    Reply
  • Miguel says at 22 maart 2021:

    Het is hem zwaar gegund.

    Reply

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie