Zenvo TSR-S is er omdat mensen niet luisteren

Niemand laat zich zeggen dat hij zijn raceauto niet op straat mag gebruiken

Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S
Zenvo TSR-S

‘Alsjeblieft, dit is je nieuwe McLaren P1 GTR/Aston Martin Vulcan/Ferrari FXX K. En nu niet stiekem ermee op straat gaan rijden, hè?’ zei de dealer nog bij de aflevering. En stuk voor stuk werden de raceauto’s omgebouwd en naar de keuring gebracht voor een stel kentekenplaten.

Er zijn dan ook weinig dingen cooler dan een volbloed raceauto met kentekenplaten. Zenvo is niet naïef en is de eigenwijsneuzen te snel af. De Zenvo TSR-S is de straatlegale versie van hun TSR-racer. Hoef je het zelf niet meer te doen.

In vergelijking met de TS1 GT is de Zenvo TSR-S 100 kilo lichter. De 5,8-liter V8 met twee superchargers produceert 1.193 pk. De 0-naar-100-tijd is 2,8 seconden en vanuit stilstand naar 200 km/u knallen duurt slechts 6,8 seconden. De topsnelheid is begrensd op 325 km/u. De koolstof-keramische remmen vóór zijn 395 millimeter groot en worden tot stoppen gedwongen door klauwen met zes zuigers.

De Zenvo TSR-S doet geen enkele moeite om te verbergen dat hij een raceauto is. De voorbumper stelt zich breed op om alle lucht voor de auto weg te kapen en langs de voorwielen te dirigeren naar de achterste luchtinlaat. Voor de achterspoiler jatte Zenvo een pilaar van de Sontbrug om als poten te gebruiken. Op het dak snoept een happer lucht voor de motor.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws