Het doel van de W12-motor in de Phaeton was nooit een lekker geluid. Nee, Volkswagen ging voor twaalf cilinders wegens de soepele en trillingsvrije loop. Geluid is zelfs meer een vervelend bijproduct in dit segment. Tenminste, dat was zo toen de auto nieuw was en het vooral bestuursvoorzitters waren die achterin naar meetings vervoerd werden. Nu de Phaeton met W12-motor nog maar 5.000 euro kost (kijk maar even op het internet) wordt er een andere doelgroep aangesproken.

De doelgroep die zo’n oude Phaeton koopt voor een lage prijs, wil best wat meer van de W12 horen. Gelukkig is dat niet zo lastig: je hoeft alleen maar wat dempers te verwijderen. En dat is precies wat 100PercentJake gedaan heeft. Letterlijk: hij geeft de uitlaat verwijderd en alleen de uiteinden naar beneden laten wijzen.

Vanaf 15:50 hoor je de Phaeton W12

21 reacties op “Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert”

  1. Aan de reacties te lezen zijn we allemaal het motto; “leven en laten leven” vergeten…
    Laat die mensen hun lolletje hebben, ik heb persoonlijk een hekel aan wielrenners op de auto rijbaan. Dat betekent nog niet dat ik ze van hun fiets af trap/rijdt. Ieder zo zn ding… Je kan wel merken dat NL veel te vol is.

  2. Ik hoop op een snelle vastloper met dit soort lui. Als je dat geluid leuk vindt, speel je het op vol vermogen af op je koptelefoon. Daar hoeft niemand anders last van te hebben.

  3. Ter afwisseling van de andere reacties dan maar een on-topic reactie; het geluid valt me eigenlijk wat tegen als ik eerlijk ben. Een I6 of V10, V12, of flatcrank V8, klinken muzikaler en een gewone V8 klinkt indrukwekkender. Dit klinkt meer als een gewone VR5 of V6.

    Waarschijnlijk is er nog wel wat aan te doen met een ander spruitstuk, maar zo.. mweh.

    • Ik ben gek op het VR6 geluid, en zo klinkt dit ook, maar toch lijkt er iets te missen. De Passat W8 (feitelijk ook een VR motor) klinkt met de juiste uitlaat veel beter.

      • Niks ten nadele van een VR of V6 blok hoor, zo bedoelde ik het niet. Het is meer dat ik van zo’n grote 12 cylinder zonder dempers meer zou verwachten.
        Als je die oude V12’s van Mercedes demperloos hoort, janken ze erover alsof het F-1 wagens zijn.

  4. Serieus, ondertussen heb ik zo’n pleurishekel gekregen aan het volk dat aan uitlaten rommelt of het motormanagement wijzigt omdat ze van het sportieve geluid houden. Flikker op, het is zomer en ik wil ook gewoon een deur of raam open kunnen zetten zonder dat mijn gesprek of audio overstemd wordt door weer zo’n ‘sportieve’ pauper in z’n gemodificeerde pruttelmachine.

        • Wat een dom bericht is dit weer. Zijn er ook nog mensen die zich stuk maken om het klimaat. Dit soort autos zouden vernietigd moeten worden. Graag meer aandacht op deze site voor ev

        • Ik sta op het punt om die kleingeschapen skls op te zoeken en om 5 uur in de ochtend eens even goed wakker te schudden met een 206 zonder uitlaat. Stelletje kleine kinderen. @hans jansen ik wens je van alles toe.

          • Hijzelf ontkent dat ten stelligste …… en vraagt dan zijn vriendin om dat luidop te bevestigen.

          • Had al eens een bus purschuim gehaald om een paar uitlaten vol te spuiten. Tot op heden niet gedaan. Zo klaar met die eikels die inderdaad tot ’s avonds laat hier voorbij moeten gassen met die kutbakken. Vorige week nog eentje die om 3.00u middenin de nacht liet weten dat ie heel hard kon optrekken. Woon in een klein stadje en weet ondertussen precies waar die auto’s geparkeerd staan, wellicht dat ik ‘m toch nog eens ga gebruiken

Laat een antwoord achter aan Harm Reactie annuleren

(verplicht)