Pennzoil fabriceert slechts smeermiddeltjes om je motor in goede staat houden. Net als Red Bull slechts mierzoete energiedrankjes verblikt (lees: het hoofdproduct fungeert haast als bijzaak). In plaats van atleten met een cafeïne-high in te zetten voor halsbrekende toeren, produceert Pennzoil prachtige filmische hoogstandjes. Altijd met gele auto’s in de hoofdrol.

Het laatste pareltje heet Exorcising the Demon. We verklappen niet welke auto de spotlight steelt. Twee-en-een-halve minuut vult je browser zich met witte rook en autoballet. Maar dat is nu even niet het punt wat we willen maken.

Wat is wel je punt?

We maken een gewaagde uitspraak: Exorcising the Demon steekt cinematografisch beter in elkaar dan de teleurstellende Overdrive. En dat is een film met een budget van 29 miljoen dollar. En dan zit er zelfs nauwelijks een overduidelijk commercieel haakje aan de rolprent van Pennzoil. Goed, een verhaal ontbreekt net zo hard.

Waar ga je nou heen met dit gewauwel?

Luister: Pennzoil (of het ingehuurde reclamebureau) is de filmmaker die de wereld verdient. En als oliebedrijf zit Pennzoil ongetwijfeld goed in de slappe was. Dus laten we Christopher Nolan aanhaken en de beste autofilm ooit maken. Of in ieder geval een ijzersterke. Met de grootste plottwist aller tijden. En realistische doch spectaculaire actie. En een heerlijk divers palet aan auto’s. En de stem van Morgan Freeman. Ja: Zo moet de beste autofilm ooit gemaakt worden. Petitie starten en indienen bij Pennzoil, misschien?

Exorcising the Demon van Pennzoil

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)