Wanneer heb je een apart rijbewijs nodig voor een auto met aanhanger? Bentleys zijn zwaar. We wilden de Bentayga als sleep­wapen om de simpele reden dat we vermoedden dat hij die taak subliem zou uitvoeren. Maar de gedachte om er een Conti GT achter te hangen? Kan iemand ons de Wegenverkeerswet aangeven, want dat zijn heel wat kilo’s.

Geen schijn van kans voor de concurrentie

Maar hé, Bentley heeft een GT3-raceafdeling, en nergens in de TG-statuten met geldige combinaties wordt gesteld dat je geen raceauto’s mag slepen. Mooi zo. Wedden dat de anderen dachten dat ze met de AMG GT R en de 911 GT3 zouden heersen op het circuit? Geen. Schijn. Van. Kans.

En die tractor ervóór dan? Tss, zo praat je toch niet over een Bentayga V8 van dik 230.000 euro. Tenzij je (zoals wij) niet echt van zijn uiterlijk houdt, of van waar hij voor staat. Hoe dan ook, we houden wel van wat hij kan: puik sleepwerk leveren. Soepel, stil, moeiteloos, geen bonkend gekloink dat via de trekhaak voelbaar is zoals bij de Range Rover Sport; alleen maar gemak.

En zodra je de pitstraat in rijdt, vallen de monden open. Als de Bentayga het raceprogramma van Bentley mede mogelijk maakte, dan zijn wij om. Wát een angstaanjagend duo: de Bentley Bentayga en Continental GT3. Als Batman twee auto’s mocht kiezen, dan wist ‘ie het wel.

Wil jij lezen hoe andere sportwagen/SUV-combinaties het deden, zoals de Porsche Cayenne turbo en GT3 RS? klik dan hier.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)