Na de non-wetenschappelijke test over de krachtigste trekauto met de snelste lading, lichten we iedere combinatie ook kort wat specifieker toe. Vandaag is het de beurt aan Mercedes: AMG G 63 en AMG GT R.

Als dit een trackday was, had deze combinatie al bij voorbaat gewonnen. Laten we eerlijk zijn: elk circuitevenement is in wezen een wedstrijd óp het circuit, én ernaast. Het scoren van punten begint al wanneer je je in de paddock meldt. Waarom? Omdat jouw combi voor een intentie staat. En je opstellen in een sneeuwwitte G 63 die een Magno-groene straatversie van de F1-safetycar sleept, bezorgt je dan misschien geen prijzen voor subtiliteit, het is wel zonder meer een statement.

AMG G 63 en AMG GT R wil je allebei hebben

Voor deze overdaad aan Mercedes-heid is iets te zeggen. Beide auto’s worden aangedreven door de 4,0-liter AMG-V8 met 585 pk, en door diens gorgelklanken klinken ze allebei als angstaanjagend onweer. Daarbij bieden beide bovenmatig veel koppel, en de G 63 gebruikt zijn 850 Nm om de GT R en aanhanger met nonchalant gemak te trekken – zo ontspannen dat hij bij 50 km/u in z’n vijf zomaar vier cilinders uitschakelt.

Met deze sleepauto win je eigenlijk altijd. Ook omdat de zitpositie en het rechthoekige uitzicht vanuit de G 63 ervoor zorgen dat je hem ongelooflijk makkelijk in het juiste spoor houdt en manoeuvreert. Het volledig vernieuwde interieur heeft de G-Wagen veranderd van een opgedoft militair voertuig in een moderne en connected auto met karakter waarin het ongelooflijk ontspannen toeven is. De combinatie AMG G 63 en AMG GT R is lastig te overtreffen.

Wil jij lezen hoe andere sportwagen/SUV-combinaties het deden, zoals de Porsche Cayenne turbo en GT3 RS? klik dan hier

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)