Waarom is de Clio van Renault eigenlijk zo’n brave auto? Omdat hij in Frankrijk hoog op de verkoopranglijsten staat en Renault zich niet kan veroorloven dat een extreem design aan de poten van deze positie gaat zagen? Ongetwijfeld. Maar als er dan een facelift komt, kan het alleen maar beter worden.
 
Op de salon van Genève staat die tweede fase van de huidige Clio, waarbij vooral het front flink wordt gewijzigd. De Clio past hierdoor helemaal in de nieuwe lijn van de Mégane en Laguna. De wijzigingen aan de achterkant, zoals zo vaak bij facelifts, zijn minder rigoureus.
 
Volgens ingewijden is het interieur vooral onderhevig aan veranderingen op het gebied van materialen. Ook daar zal de Clio nog een stapje verder richting de Mégane doen. De snelle RS profiteert eveneens van deze wijzigingen en zou naar verluid een nog agressievere uitstraling krijgen. Motorisch nieuws: de 1.4 TCe turbomotor van 130 pk krijgt een plek in de Clio.

Reacties