Heb jij last van claustrofobie en heb je een bloedhekel aan modieus te laat komen? Dan is hier speciaal voor jou de Mercedes-AMG E 43 Estate. Die uiteraard enorm ruim is, en knettersnel.
De beste onder GTI’s? Ja. Geen twijfel mogelijk. Maar net niet goed genoeg om op een binnenweggetje beter te presteren dan de Golf R op een echte weg. We zullen ze naast elkaar moeten testen om het helemaal zeker te weten.
Deze ST200 mag je zien als een soort uitsmijtversie van het succesvolle heethoofdje. De veranderingen zijn niet schokkend, maar toch de moeite: het vermogen van de 1,6-liter turbomotor steeg van 182 naar 200 pk, waardoor de sprint van 0 naar 100 km/u nu niet langer dan 6,7 seconden hoeft te duren.
Gelukkig wordt, zodra je ‘m rijdt, duidelijk dat Porsche het niet heeft gelaten bij wat uiterlijke aanpassingen, maar ook de techniek onder handen heeft genomen. Daarbij springen de motoren het meest in het oog, en van die motoren is de 4S Diesel met voorsprong de opvallendste.
Een soort F-type voor het gezin en de honden; hoe cool is dat? De F-Pace is misschien niet de meest dynamische, maar wel de schitterendste SUV die we hebben gereden, en op stijl en karakter kom je een heel eind
Je beseft al snel dat de pioniers uit die tijd ons respect verdienen. Deze Mercedes-AMG C 63 S Coupé kan van een gemiddelde chauffeur een goede chauffeur maken en van een goede chauffeur een halve coureur, maar daar krijg je (al merk je daar soms niets van) wel de hulp van allerlei veiligheidsvoorzieningen en elektronische snufjes bij aangereikt.
De R8 blijft zoals ie is, maar scherper, sneller en beter. Daarnaast ziet ie er een stuk gaver uit, alleen is z’n prijs nogal aan de hoge kant. Wat heet: idioot hoog. Je hebt er ook een Ferrari 488 voor…
Een kuuroord van een auto: clean en subtiel met de modern rustieke aankleding die je van een uitmuntend etablissement mag verwachten. Voeg daarbij efficiënte ideeën en slimme technologie: de V90 is een waar hoogstandje
Complex en effectief, zou een samenvatting van de NSX kunnen zijn. Maar hij is ook meeslepend. Meer nog dan ik van tevoren had gedacht. Het remmen, sturen en de integratie van de V6 met de drie elektromotoren hadden een recept kunnen zijn voor een auto die voortdurend je plezier onderbreekt.
De verlichte geesten van Tesla zetten de premium-SUV-markt vakkundig naar hun hand. De Model X inspireert een serie elektrische mastodonten waar de concurrentie op dit moment heftig aan sleutelt en legt de lat meteen maar flink hoog
De McLaren 570GT is van alles, maar zeker geen GT. Het is een volbloed sportauto met net wat meer praktische bruikbaarheid dan zijn broertjes. Wat hem waarschijnlijk tot de meest begeerlijke maakt
Natuurlijk, hij is charmant en rijdt voortreffelijk, die Fiat 124 Spider. Maar wat als je nou iets meer branie, iets meer ballen dan die 140 pk wilt? Geen zorgen: dan is er altijd nog submerk Abarth, dat van die 124 iets heel bijzonders maakt
Aston heeft als opdracht ‘de fraaiste auto’s ter wereld te maken’ (niet onze woorden, maar die van CEO Palmer) en nu we hier op parkeerplaats P1 van het eindeloos grijze vliegveld van Brussel staan, stellen we vast dat de DB11 een schitterende verschijning is – al hangt dat wel heel erg van de gekozen specificaties af.
Porsche heeft de handbak voor de GT-modellen weer tot leven gewekt en daarmee wellicht de meest felbegeerde 911 ooit gecreëerd.
01. Alfa Romeo Giulia
Een echt geslaagde supersedan weet ook buiten het circuit te excelleren. Alfa Giulia, dit is je uur van de waarheid op koude, natte Britse wegen. Lees hier de test van de winnaar
Reacties