(advertorial)

We weten niet of ze het ooit echt geprobeerd hebben, maar het lijkt voor Ford extreem lastig te zijn om een auto te bouwen die niet vermakelijk rijdt. En dan hebben we het niet alleen over de vlotte ST-modellen: ook de Ford Puma is al jaren een van de leukste opties in zijn segment. Wij zijn dus erg blij dat Ford ervoor gekozen heeft om precies deze basis te pakken voor de elektrische, 168 pk sterke Puma Gen-E. Die naast tof rijgedrag nog vele andere pluspunten heeft.

Misschien wel het belangrijkst voor de daadwerkelijke gebruiker is de efficiëntie: de Puma Gen-E is een van de zuinigste elektrische auto’s in zijn segment. De actieradius is 376 kilometer, maar in stedelijke omgevingen loopt dit zelfs op tot 523 kilometer. Wil je verder rijden? Dan kun je de Puma in 23 minuten weer voor 80 procent opladen dankzij de laadsnelheid van 100 kW.

Efficiënt en extreem praktisch

We noemen dit officieel het segment van compacte crossovers, maar in de praktijk zal het je verbazen hoe praktisch deze Ford Puma Gen-E is. De bagageruimte is maar liefst 617 liter groot en beschikt bovendien over een Gigabox. In deze handige box kun je bijvoorbeeld natte spullen opbergen zonder dat het interieur vies wordt. Is de Gigabox weer leeg, dan kun je hem eenvoudig uitspoelen. Nog een voordeel: waar bij de benzineversie de motor zit, krijg je bij de Gen-E een frunk.

Elke Puma Gen-E heeft een 12-inch touchscreen en een 1,28-inch scherm achter het stuur. Voor het systeem hierachter ontvang je gratis updates – wel zo fijn. Sfeerverlichting en een snel 5G-modem zijn standaard. Naast rijplezier is er ook luisterplezier dankzij het optionele B&O-audiosysteem. Standaard staat de auto op 17-inch velgen, maar 19-inch velgen zijn een optie.

Je rijdt al een elektrische Ford Puma Gen-E voor 29.995 euro of voor 349 euro per maand. Om het rijplezier ook zorgeloos te maken, krijg je 8 jaar garantie op onder meer de batterij. Enthousiast geworden over de elektrische Puma? Lees dan verder op de website van Ford.