(advertorial)

Hongqi, het luxe Chinese automerk, gaf recentelijk in Shanghai een opvallende acte de présence tijdens de grootste internationale autobeurs voor A-klasse modellen van de afgelopen drie jaar. Zijn innovatieve volledig elektrische modellen, de E-001 en E-002, trokken aanzienlijke aandacht van buitenlandse dealers en media.

Hongqi staat op het punt om met zijn voertuigen op basis van nieuwe energie zijn aanwezigheid in Europese markten zoals Nederland en Noorwegen uit te breiden. Voor zijn conventionele auto’s richt het zijn focus op strategische internationale markten zoals het Midden-Oosten. Hongqi maakt dankzij zijn groeiende reputatie in de internationale markt voor luxe auto’s een sterke opmars in belangrijke verkooplanden.

Tijdens de autobeurs trad Hongqi met succes op als gastorganisatie voor de Global Dealers Communication Conference. Het motto daarvan was ‘Together We Win’. 88 wereldwijde partners uit 25 landen en regio’s kwamen bijeen voor een bespreking van de toekomstplannen van Hongqi voor zijn wereldwijde expansie. Prominente aanwezigen waren Qiu Xiandong, directeur van China FAW, en assistant-directeur Zhou Zhiping, die het belang van de internationale markt benadrukte. Het plan van Hongqi is om in buitenlandse markten de gebruikerservaring voorop te stellen. Het wil tegemoetkomen aan de behoefte van wereldwijde gebruikers aan buitengewone reizen, prachtige ervaringen en een hoogwaardige levensstijl.

Mediavertegenwoordigers uit belangrijke markten zoals Europa en het Midden-Oosten werden uitgenodigd om hun inzichten te delen over de lokale ontwikkeling van Hongqi. Zij reikten waardevolle suggesties aan voor de verdere internationale groei van het automerk. De topmodellen van Hongqi hebben erkenning in deze markten gevonden, waarmee het automerk daar de afgelopen twee jaar een gedegen reputatie heeft opgebouwd. Als fakkeldrager voor Chinese automerken die zich op het hogere segment richten heeft Hongqi veel bijval gekregen van lokale consumenten. Zijn merkwaarde bedraagt momenteel ruim 13 miljard euro.

Yang Dayong, de bestuursvoorzitter van China First Automobile Group Import and Export Co., Ltd., onthulde het ‘Hongqi 2025 Overseas Leapfrog Plan’, met het streefdoel van 12.500 buitenlandse verkopen in 2023. Dayong: ‘Hongqi zal de komende drie jaar zes nieuwe modellen op basis van nieuwe energie en vijf energiebesparende modellen in buitenlandse markten introduceren. Deze zullen lokaal worden geoperationaliseerd via de complete waardeketen, van R&D en de inkoop tot de productie en verkoop. Gebruikers profiteren daarmee van superieure kwaliteit en kostenefficiënte producten die zijn afgestemd op de lokale vraag. Dit legt de basis voor de duurzame groei van het merk.’

Tijdens de autobeurs vond ook de grootse lancering van de ‘Hongqi Overseas Battle 2023’ plaats. Tijdens dit evenement werden buitenlandse partners en personen die indrukwekkende prestaties hebben neergezet met tal van prijzen bekroond. Het succes van deze autobeurs heeft een solide basis gelegd voor de toekomstige groei van Hongqi en zijn internationale strategie voor 2023.

Tijdens de autobeurs namen vertegenwoordigers uit diverse belangrijke landen deel aan een ceremonie die in het teken stond van de ondertekening van samenwerkingsovereenkomsten. Dit markeerde het begin van een nieuwe fase van internationale expansie voor Hongqi en een transformationele sprong vooruit in zijn ontwikkeling. Het automerk wil zijn wereldwijde groei op alle fronten versnellen. Dat geldt onder meer voor zijn producten, technologie en diensten.

Met deze gecoördineerde inspanning wil het uitgroeien tot hét luxe automerk van China met een aanzienlijke wereldwijde invloed. Hongqi werkt actief aan de uitbreiding van zijn internationale aanwezigheid en krijgt steeds meer voeten in de grond in strategische buitenlandse markten. Het uiteindelijke doel van de ambitieuze blauwdruk van Hongqi voor internationale impact en marktdominantie is om zichzelf te vestigen als het grootste Chinese luxe automerk en wereldwijde erkenning te genieten.