
Een Audi RS 6 kun je tegenwoordig al niet meer zeldzaam noemen. De Duitse superstationwagon is niet alleen grote hit onder autoliefhebbers, ook op social media is het ineens dé keuze voor de succesvolle Instagrammer of YouTuber. Bij ABT kon je terecht om er een speciale uitvoering van te maken, zoals De RS 6-S en RS 6-R. Het zal je zijn opgevallen dat die ook ruim vertegenwoordigd zijn op de socials. Dat hebben ze bij ABT ook door, dus hebben ze nu speciale interieurs voor de Audi RS 6 (en de RS 7).
Nu is het wel vaker dat een tuner of specialist wat onderdelen in de aanbieding heeft voor een dikke Duitse auto. Je kent het wel: een paar logootjes en wat koolstofvezelversiersels. In dit geval gaan ze bij ABT verder onder het ‘ABT Individual’-programma. Veel verder. Het complete interieur wordt namelijk gestript en compleet opnieuw aangekleed. Dat gebeurt met volledig met de hand, simpelweg omdat bijna elke lapje leer of stukje alcantara uniek is.
Alles is van leer in de ABT RS 6 LE Individual. Of alcantara.
Bij een normale auto heb je leer op de stoelen en veelal de deurpanelen. In sommige auto’s kun je optioneel een met leer bekleed dashboard bestellen. Maar met het ABT Individual-programma heb je leer op nog veel meer onderdelen. Denk aan de hemelbekleding en de onderkant van het dashboard. Niet alleen de deurpanelen zijn leer, het gehele portier aan de binnenzijde is ermee bekleed. Overigens zeggen we weliswaar leer, je kunt er ook voor kiezen om alles in alcantara te bekleden, of een combinatie.

Maar wacht, Mike, er is meer. De vloermatten worden bekleed met leer of alcantara. De achterkant van de binnenspiegel is normaliter van plastic, nu is het ook bekleed. Zelfs de binnenzijde van de achterklep is opnieuw bekleed. Het mooie is dat jij als gefortuneerde prospect zelf mag bepalen welke kleuren worden gebruikt. Daarnaast zijn er ook veel mogelijkheden qua patronen voor de bekleding. Zo is de Audi RS7 op de afbeeldingen iets stemmiger qua kleur, maar uitbundiger qua patroon.
Hoe snel is de ABT RS 6 LE dan eigenlijk?
Qua techniek is de auto in kwestie altijd een ABT Audi RS 6 LE,. waarbij LE staat voor Limited Edition. ABT maakt er 200 van in totaal. Deze hebben een sterkere V8: in plaats van 630 pk heb je 760 pk tot je beschikking. Het koppel stijgt van 850 Nm naar 980 Nm. Met dank aan de ABT ECU en hybride turbo’s en grotere intercoolers. De 0-100 km/u-sprint is in 3,1 seconden al weer achter de rug. De topsnelheid wordt niet vermeld, maar reken maar dat je last gaat krijgen van linksplakkers op de Autobahn.
Lees ook: Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst
Prijzen van de ABT RS 6 LE Individual (of RS 7) vermeldt ABT niet. Dat komt waarschijnlijk ook omdat er geen vaste prijs is. Je kunt dermate ver gaan met het individualiseren van je auto, waardoor geen een exemplaar gelijk zal zijn. Geen enkel exemplaar zal dus ook waarschijnlijk hetzelfde gaan kosten. Om even een idee te geven, een ABT Audi RS 6 LE kost in Duitsland al gauw 300.000 euro, daar komt dan nog het interieur bovenop. Oh ja, en de Belastingdienst.


De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Abt komt met een elektrische speedboot met meer dan 600 pk

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
