We hebben goed nieuws, nog wat goed nieuws en misschien iets minder nieuws. Laten we beginnen met het goede nieuws: de nieuwe Acura Integra krijgt gewoon weer een handbak. Daarnaast krijgt hij weer VTEC (yo!), maar ook een turbo. Dat laatste is leuk voor het vermogen, maar waarschijnlijk net jammer voor het toerenbereik. De 1,5-liter VTEC zal mogelijk niet tot boven de 8.000 tpm reiken. Heel misschien bewaart Acura (het luxelabel van Honda in Amerika) dat nog voor een Type R in de toekomst – maar die kans is niet heel groot.

De exacte motorspecificaties van de nieuwe Acura Integra zijn nog niet bekend, alleen dat er een sperdifferentieel tussen de voorwielen zit. Liefhebbers herkennen andere knipogen naar het verleden, zoals de verzonken typeaanduiding in de bumper. De achterlichten zouden ook herkenbaar moeten zijn, maar we zien er ook wel iets van de Hyundai Genesis Coupé in. Voor nu is het officieel nog een prototype, dus we zijn benieuwd of de gele binnenkanten van de uitlaat de productie halen.

De nieuwe Integra is een vierdeurs

Hoewel de meeste mensen de Integra kennen van de snelle Type R-uitvoeringen, werd het model ook met verstandigere motoriseringen verkocht. En als vierdeurs. Ook de nieuwe Acura Integra komt naar de dealers in Amerika als vierdeurs. We vermoeden dat er geen coupé met twee deuren komt. In principe is de Acura Integra alleen bedoeld voor de Amerikaanse markt, dus vestig hier in Europa maar niet je hoop op de komst van een Honda Integra. Ook in Japan lijkt Honda niet met een nieuwe Integra te komen. Volgend jaar moet de nieuwe Integra in de VS verschijnen. Daar kost de auto omgerekend 26.000 euro, wat best heel schappelijk klinkt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear