GTS heet de nieuwste en snelste BMW M3. En daarmee moet menigeen het snot voor de ogen worden gereden. Aan de basis staat het tot 4,4-liter vergrote motorblok die met 450 pk exact 30 paarden heeft gewonnen.
BMW Motorsport koppelt de dikke motor aan een eigen DCT versnellingsbak, terwijl liefhebbers van geluid op hun wenken worden bediend door de titanium uitlaat. Het draait bij de BMW M3 GTS niet alleen om pk’s en herrie.
Zo staat de auto op zwarte 19 inch wielen met een lager gewicht. Voor schuift BMW daar 225/35 banden omheen en achter de maat 285/30. Het remsysteem is aangepast en de dempers zijn instelbaar. Dat geldt ook voor de achterspoiler de splitter onder de voorbumper.
Gewicht wordt bespaard door geen achterbank te monteren en voorin extra lichte kuipstoelen. Een rolbeugel is wel standaard. En nu de Nordschleife op om de al behoorlijk vlotte tijden van de standaard M3 naar de achtergrond te schuiven. De Duitse prijs van 115.000 euro gaat in de richting van twee keer een normale M3.
Reacties