…is het halve werk. Toch? Ford zet het nieuwe jaar in ieder geval ‘gepast’ in met de Mustang Shelby GT500. Wat nou downsizen?
Nee, de dikke supercharged V8 is voor de GT500-uitvoering gewoon lekker gekieteld tot een maximaal vermogen van liefst 540 pk. En dat is zo’n 40 pk meer dan in de vorige GT500. Ook aan trekkracht geen gebrek met 700 Nm aan koppel. De aandrijfkrachten vloeien via een handgeschakelde zesbak (jawel, echt waar!) naar de achterwielen. Om het toegenomen potentieel in goede banen te leiden zijn de koppelingsplaten versterkt. Bovendien zijn de overbrengingsverhoudingen van het vijfde en zesde verzet aangepast. Waarom? Geloof het of niet: om brandstof te besparen.
Verder meldt de fabrikant dat het onderstel is verbeterd en dat de software van de stabiliteitsregeling opnieuw is geprogrammeerd. De V8-brul zou in de auto voortaan voor minder overlast zorgen. En dat is dan toch weer een beetje jammer. De GT500 herken je verder aan een het uitgeklopte plaatwerk, 19-inch wielen en het overbekende Shelby-embleem.
Reacties