
Van Audi’s nieuwste loot aan de geringde boom, de A6 Coupé of A5 zoals ze hem zelf noemen, zijn de Nederlandse prijzen bekend gemaakt. Van bijna alle typen: de 1.8 TFSI heeft nog geen prijs, de 3.2 FSI kost hier straks € 56.265 en de S5 (met V8 FSI) gaat € 76.000 kosten. Je kunt ook dieselen in de 2.7 V6 TDI die € 53.665 moet kosten of de 3.0 V6 TDI van € 59.065. Alle versies krijgen standaard lichtmetalen velgen, airco en een audio-installatie met cd-speler en natuurlijk is er nog een waslijst aan opties en extra’s te bestellen.
De prijzen zijn lang zo slecht nog niet: als je bedenkt dat je voor iets meer dan 56 mille een 265-pk sterke Audi kunt kopen (de 3.2 FSI) dan is dat ondanks dat het achterin wel krapjes zal zijn en je in een behoorlijke 50+-coupé rijdt, echt geen slechte aanbieding. Laat je haar maar grijs worden!
Nog even wat cijfertjes op een rijtje:
Type |
Vermogen |
0-100 km/u |
Top |
Prijs (€) |
|
|
|
|
|
A5 1.8 TFSI |
170 pk |
– |
– |
– |
A5 3.2 FSI |
265 pk |
6,1 sec. |
250 km/u |
56.265 |
S5 V8 FSI |
354 pk |
5,1 sec. |
250 km/u |
76.000 |
|
|
|
|
|
A5 V6 2.7 TDI |
190 pk |
7,6 sec. |
232 km/u |
53.665 |
A5 V6 3.0 TDI |
240 pk |
5,9 sec. |
250 km/u |
59.065 |
Interesse? Hij staat op de AutoRAI dus daar kun je even proefzitten en in april bestellen is in juli rijden. Dat is pas efficiënt…
Meer van TopGear


Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Is zo’n dikke Audi RS 5 na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Welke premium sportsedan moet je nu kiezen in Nederland?

Audi stopt met neppe uitlaten omdat iedereen ze stom vindt

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

De politie voert nu veel ‘artikel 8-controles’ uit, maar wat zijn dat eigenlijk?

Truc voor benzinemotoren uit de jaren ’50 werkt blijkbaar perfect voor elektrische auto’s

Een van de grootste autoconcerns ter wereld schrapt plannen voor waterstof: ‘Geen toekomst’
