
Bij de meeste auto’s is het vinden van een ouder exemplaar met lage kilometers een grote uitdaging, maar in de exclusievere contreien is dat precies andersom. Een Audi R8 met 30.000 kilometer? Daar zijn er genoeg van. Eentje met meer dan 300.000 kilometer? Dan moet je heel goed zoeken. Momenteel staat er eentje te koop in Nederland. En het is zelfs een exemplaar met een handbak. We durven wel te stellen dat dit de Audi R8 met de hoogste kilometerstand van Nederland moet zijn.
De Audi R8 met V8 was ongeveer een jaartje oud toen hij naar Nederland kwam. Sindsdien is hij in het bezit geweest van dezelfde eigenaar, die hem als dagelijks vervoer gebruikte. Nu staat er 308.800 kilometer op de teller. Op wat instapschade aan de bestuurdersstoel na zou je niet snel zeggen dat de R8 zoveel kilometers heeft gereden. Zelfs de knopjes in het interieur zien er nog oké uit, iets wat bij Audi’s van deze generatie nog weleens anders is.
Zes jaar geleden zagen we deze Audi R8 met 250.000 kilometer nog bij Klokje Rond, bij onze gewaardeerde collega’s van, eh, de Nederlandse tak van AutoBild. Daar vertelde de eigenaar dat de V8-motor bij 120.000 kilometer een keer vervangen is door een vers exemplaar. Iets om in je achterhoofd te houden nu hij te koop staat met ruim 300.000 kilometer op de teller. Verder was er toen weinig aan de hand.
Wat moest de Audi R8 met de hoogste kilometerstand kosten?
De R8 staat momenteel te koop voor 54.995 euro in Venlo. Daarmee is het niet eens de goedkoopste van Nederland, want voor 48.000 euro staat er nog een zwart exemplaar met 90.000 kilometer te koop. Ook heb je voor hetzelfde geld een witte met 90.000 kilometer op de teller. Wel is dit veruit de goedkoopste R8 met een handbak: de eerstvolgende twee kosten 75.000 euro, maar die hebben wel slechts 47.000 en 29.000 kilometer gelopen. Een goede deal? Oordeel zelf maar.
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Is doorrijden met je oude benzineauto echt beter voor het milieu dan een nieuwe EV?

Briljant: de nieuwe VANTourer camper heeft een functie die je zelfs niet in een luxe hotel hebt

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken
