
Bij de meeste auto’s is het vinden van een ouder exemplaar met lage kilometers een grote uitdaging, maar in de exclusievere contreien is dat precies andersom. Een Audi R8 met 30.000 kilometer? Daar zijn er genoeg van. Eentje met meer dan 300.000 kilometer? Dan moet je heel goed zoeken. Momenteel staat er eentje te koop in Nederland. En het is zelfs een exemplaar met een handbak. We durven wel te stellen dat dit de Audi R8 met de hoogste kilometerstand van Nederland moet zijn.
De Audi R8 met V8 was ongeveer een jaartje oud toen hij naar Nederland kwam. Sindsdien is hij in het bezit geweest van dezelfde eigenaar, die hem als dagelijks vervoer gebruikte. Nu staat er 308.800 kilometer op de teller. Op wat instapschade aan de bestuurdersstoel na zou je niet snel zeggen dat de R8 zoveel kilometers heeft gereden. Zelfs de knopjes in het interieur zien er nog oké uit, iets wat bij Audi’s van deze generatie nog weleens anders is.
Zes jaar geleden zagen we deze Audi R8 met 250.000 kilometer nog bij Klokje Rond, bij onze gewaardeerde collega’s van, eh, de Nederlandse tak van AutoBild. Daar vertelde de eigenaar dat de V8-motor bij 120.000 kilometer een keer vervangen is door een vers exemplaar. Iets om in je achterhoofd te houden nu hij te koop staat met ruim 300.000 kilometer op de teller. Verder was er toen weinig aan de hand.
Wat moest de Audi R8 met de hoogste kilometerstand kosten?
De R8 staat momenteel te koop voor 54.995 euro in Venlo. Daarmee is het niet eens de goedkoopste van Nederland, want voor 48.000 euro staat er nog een zwart exemplaar met 90.000 kilometer te koop. Ook heb je voor hetzelfde geld een witte met 90.000 kilometer op de teller. Wel is dit veruit de goedkoopste R8 met een handbak: de eerstvolgende twee kosten 75.000 euro, maar die hebben wel slechts 47.000 en 29.000 kilometer gelopen. Een goede deal? Oordeel zelf maar.
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Dit is bestverkochte gebruikte auto van Nederland, nu de Volkswagen Golf op nummer twee staat

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

Dit is het ultieme Vaderdagcadeau!

In Nederland wordt tanken binnenkort een stuk goedkoper, maar waarom?

Pre-order nu: TopGear Supercars 2025 (Collector’s Edition)
