
Duitse tuner Wheelsandmore maakt zijn naam waar. Misschien is het tijd om de naam te veranderen naar Wheelsandheulveulmore. We maken deze vreselijke grap vanwege wat je hierboven ziet. Het lijkt op een Audi R8 Spyder met twijfelachtige velgen en heel weinig band, maar de tuner uit Baesweiler schroeft iets extra’s op de tiencilinder. Twee dingen, zelfs.
Wheelsandmore plaatst twee turbo’s op de 5,2-liter V10, waardoor het vermogen stijgt van 620 pk naar 1.050 pk. Dat is meer dan een Audi RS 3 aan vermogen erbij. Om te zorgen dat het heel blijft, verbeteren ze de koeling en verstevigen ze de automatische versnellingsbak. De 0-100-tijd is nu 2,7 seconden (-0,5) en de R8 stoomt door tot zo’n 360 km/u (+30).
En nu wil je vast weten wat het kost. De power-upgrade kost 66.000 euro. Dat komt bovenop de aanschafprijs van 299.000 euro. Oh, en dan moet je de velgen nog los kopen. Het setje 20-inch vóór en 21-inch áchter kost je 10.900 euro. Laten we zeggen dat je nog wat opties hebt aangevinkt op de R8 en je rijdt zo een Audi van 400.000 euro. Maar wel met 1.050 pk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Vergeet elektrisch rijden: Een gebruikte Audi R8 is nu goedkoper dan een gangbare EV

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De populairste auto’s op Instagram

Hete hatchbacks: vier winnaars

Uitgelicht: Q&A met Allan McNish

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Dit ooit grote merk moet stuurt medewerkers met vervroegd pensioen omdat mensen een EV willen

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

De snelste Audi ter wereld krijgt een motor die meer toeren draait dan een Honda VTEC

wooow what a car !! fire on wheels!!! bake them smoke and make a big big smoke