
Duitse tuner Wheelsandmore maakt zijn naam waar. Misschien is het tijd om de naam te veranderen naar Wheelsandheulveulmore. We maken deze vreselijke grap vanwege wat je hierboven ziet. Het lijkt op een Audi R8 Spyder met twijfelachtige velgen en heel weinig band, maar de tuner uit Baesweiler schroeft iets extra’s op de tiencilinder. Twee dingen, zelfs.
Wheelsandmore plaatst twee turbo’s op de 5,2-liter V10, waardoor het vermogen stijgt van 620 pk naar 1.050 pk. Dat is meer dan een Audi RS 3 aan vermogen erbij. Om te zorgen dat het heel blijft, verbeteren ze de koeling en verstevigen ze de automatische versnellingsbak. De 0-100-tijd is nu 2,7 seconden (-0,5) en de R8 stoomt door tot zo’n 360 km/u (+30).
En nu wil je vast weten wat het kost. De power-upgrade kost 66.000 euro. Dat komt bovenop de aanschafprijs van 299.000 euro. Oh, en dan moet je de velgen nog los kopen. Het setje 20-inch vóór en 21-inch áchter kost je 10.900 euro. Laten we zeggen dat je nog wat opties hebt aangevinkt op de R8 en je rijdt zo een Audi van 400.000 euro. Maar wel met 1.050 pk.


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

De populairste auto’s op Instagram

Hete hatchbacks: vier winnaars

Uitgelicht: Q&A met Allan McNish

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

wooow what a car !! fire on wheels!!! bake them smoke and make a big big smoke