
Je kunt een levensechte replica kopen van een Omega-horloge, maar toch zal het voor de drager nooit hetzelfde gevoel geven als een echte. En als mensen het zien, loop je toch een beetje voor schut. Zo is het ook met dichte uitlaatstukken onder auto’s. Voor de prestaties maakt het waarschijnlijk niet uit, maar toch voelt het heel goedkoop om een Audi te zien rijden met neppe uitlaten. En dat heeft Audi nu ook door.
Tegen Auto Express vertelt een woordvoerder van Audi dat alle auto’s op het nieuwe platform ‘hete uitlaatpijpen’ zullen hebben. Dus geen neppe sierstukken die je hierboven ziet; alleen maar echte uitlaatstukken waar gassen uitkomen. De Audi A5 en S5 zijn de eerste auto’s die op het nieuwe Premium Platform Combustion (PPC) komen te staan. En die uitlaten zien er inderdaad verdacht echt uit.

De reden dat Audi nu overstag gaat is ‘feedback van klanten’. We kunnen wel invullen wat de feedback van deze klanten was: neppe uitlaten zijn stom. Het grote probleem is dat het altijd zo overduidelijk was dat er neppe pijpen onder een auto hingen. Vaak waren ze van (verchroomd) plastic en als je koplampen erop schenen, zag je dat ze dicht zaten.
Waarom hebben automerken neppe uitlaten?

Audi legde ons ooit uit dat functionele uitlaten nogal onhandige dingen zijn. Als je links en rechts een uitlaat wilt in de achterbumper, dan moet je ergens die pijp laten lopen en dat is extra werk. Met een beetje pech kost dit ook nog ruimte van de kofferbak. Het is dan makkelijker om de echte uitlaat ergens onder de auto uit te laten komen en om neppe stukken in de bumper te zetten. Helemaal weglaten was ook geen optie, want blijkbaar wil de doelgroep van Audi uitlaten zien.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
11 reacties op “Audi stopt met neppe uitlaten omdat iedereen ze stom vindt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Audi RS 5 na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Welke premium sportsedan moet je nu kiezen in Nederland?

Nieuwe Audi A5: de A4 heet na 30 jaar geen A4 meer

De Nederlandse politie rijdt ook met deze onopvallende Audi S5 TDI

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)

Mijn 9e generatie Civic lijkt aan de achterzijde wel een EV, geen uitlaat te zien! Tóch zal de 1.8 motor z’n gassen wel ergens kwijt moeten. Ik heb er eerlijk gezegd nooit naar gezocht.
Ik weiger een auto te kopen met fake uitlaten!
Ik heb twee auto’s ( Audi Q7 en Mercedes CLS met ieder minstens dubbele en echte uitlaten)
Is toch geen gezicht met “ik wil wel naar ja niet” uitlaatsysteem.
Je rijdt voor lul!
Audi pauper stumpers
Stumpers zijn het , de beleving van het auto rijden via nep uitlaten en soundbox om toch geluid te krijgen, ik rij een Alfa Giulietta QV met kleppen systeem in mijn uitlaten , heerlijk
Is jullie pietje allemaal tekort dat dan fier moet zijn op uitlaten 😉
Vind ze wel passen bij Audi. Daarin rijdt je sowieso al voor schut… dus kan zulke nepperij er ook nog wel bij
Het geluid komt toch al uit een luidspreker tegenwoordig, omdat iets dat aan de milieueisen voldoet nog maar weinig geluid maakt. Dan kan een nepuitlaat toch ook prima.
ze zijn ook stom DUUH!
hoe ver is het gekomen dat we allemaal platte jatten zijn geworden?
wanneer gaan de mensen weer eens een eigen mening krijgen en gaan voor wat ze echt leuk vinden en niet te volgen om erbij te horen…
een auto is een persoonlijk object… gelijk wat je leuk vindt en waar je mee rijdt het blijft iets van jezelf dat je verpersoonlijkt en niet een status symbool ingedeeld in vakjes per klasse of merk of prijs.
neen, vroeger reed je een golf GTI omdat dit wagentje JIJ was en je er je eigen touch aan gaf…
nu is alles hetzelfde en OOOO!… er zitten 4 nep plastic uitlaatjes op… ik ben mee en zwaar getuned…
haal dat zand uit jullie ogen en creëer weer persoonlijkheid en de automerken zullen wel volgen naar jullie behoeften.
Ik als audi rijder wil inderdaad een grote uitlaat zo ziet iedereen in de straat mij rijden. Ik trek snel op want dit oogt heel stoer naar andere mensen.
Ik hoop op een dag dat er een groep vrouwen zal zijn die mij komt belasten omdat ik in een audi met uitlaat rondrijd en harde motorgeluiden laat klinken
Vindt nep uitlaten een fake lach ze echt uit heb zelf een 500x met Italiaanse ragazzone uitlaten 4X nog een echte Cole burner deze gaat later echt veel opbrengen
Ik heb er geen probleem mee.Het ziet er leuk uit(het doel) .Je hebt dit omdat de buitenwereld er van geniet. ( Kijk dan).En dat wil je toch ,dat men kijkt.Ook het evt geluid wat dit met zich mee kan brengen. Is allemaal dat je op wilt vallen. Dus wat Audi gaat doen is nog meer een ingetogen beleid voeren.,dat een bepaalde klasse wilt.