Leef je onder het motto: ‘waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan’? Dan kun je het vast goed vinden met de ontwerpers van deze auto’s. De functie van deze deuren is ondergeschikt aan esthetica, gewichtsbesparing, aerodynamica of simpelweg aan de eigenwijze wil van een designer. Hoe dan ook, dit zijn 8 auto’s waar je moeilijk uitstapt.
01. TVR Chimaera
Ergens in het midden zit iets wat lijkt op een tweede schakelpook. Maar dat is dus de draaiknop voor de deuren. Het is bijzonder lastig uitstappen als je niet weet waar de deurhendel is.
02. Porsche Boxster Spyder
We moeten niet overdrijven, zó moeilijk is het ook weer niet. Gewoon trekken aan het lusje. De deur dichttrekken aan het zelfde lusje is geen goed idee, dan valt hij niet in het slot. Gewoon aan de handgreep.
03. Volvo 850
Net als bij de TVR Chimaera moet je bij deze vierkante Zweed goed zoeken naar de deurgreep. Het is een flapje in de armsteun van de deur.
04. Opel Speedster
De Opel Speedster heeft de Chinese muur onder de dorpels. Hoog, breed en bijna niet te trotseren. Instappen is een hele opgave, zeker als je boven de 1,80 meter bent. Eruit kom je nooit meer.
05. Lotus 3-Eleven
Lotus is het merk dat in- en uitstappen het moeilijke deel van het autorijden heeft gemaakt. Bij de Lotus 3-Eleven helemaal. Die heeft namelijk geen deuren.
06. Donkervoort D8 GT
De open Donkervoort is nog wel te doen. Voor de dichte Donkervoort D8 GT moet je lenig zijn. Kijk maar eens naar dat ielige deurtje.
07. Mercedes G 500 4×4-2
Spring!
08. McLaren en eigenlijk alle vleugeldeuren
Het openen gaat prima. Het erin klimmen is ook nog niet de ergste zaak van de wereld. Maar probeer de deur maar eens te sluiten als je geen armen van twee meter hebt. Even volgas geven werkt meestal wel.
Reacties