
Je mag best weleens het gevoel hebben dat het rode kruis één matrixbord verderop pas aan had gekund (al zullen ze bij Rijkswaterstaat daar vast een goede reden voor hebben), maar over het algemeen zijn de rijstroken niet voor niets afgesloten. Daar kwamen meerdere bestuurders gisteren op pijnlijke wijze achter.
Op de A15 bij knooppunt Benelux toonde Rijkswaterstaat een rood kruis omdat er een stoeptegel op de weg lag. Meerdere bestuurders vonden het rode kruis blijkbaar maar wat overdreven en maakten toch gebruik van de rijstrook. Niet veel later stonden ze op de vluchtstrook de schade aan hun auto’s te inspecteren.
Rijkswaterstaat had ze het liefst laten staan
Rijkswaterstaat is ook een beetje klaar met mensen die de kruizen negeren: ‘We hebben overwogen ze een weekje te laten staan’, zegt Rijkswaterstaat op Twitter. Maar ze strijken over het hart: ‘De berger is onderweg.’ Het moet wel een flinke stoeptegel zijn geweest, overigens.
Hoeveel auto’s het precies waren is niet bekend, maar we zien in ieder geval een Toyota Avensis en een Volkswagen Golf. De politie is ook op de hoogte gesteld, dus bovenop op de kosten van de reparaties, is er een kans dat ze een boete van 260 euro krijgen. Ze hebben in ieder geval wel de onderstaande foto als aandenken.
Deze mensen hebben een denkelijk vermogen dat gelijk staat met een fruitvlieg!
750 +9 euri voor de eerste keer,1500+9 euri voor de 2e keer en half jaar rijbewijs kwijt.
Schade zelf betalen , plus die boete ook effectief uitschrijven
Die golf verbaast me dan weer niks. Gek dat er niet nog 10 audi’s achter staan.
Hoezo een kans op dat ze een boete krijgen van 260 euro? Gegarandeerd dat ze een boete krijgen lijkt me?
Deze bestuuders negeren nu nooit meer een rood kruis. Iets met karma ?😂😂
zou de boete ook nog eens verdubbelen, stelletje 1 eencellige figuren zijn het
Zo’n rood kruis brand echt niet voor niks.
Laten we het er maar op houden dat karma een bitch is.