
Nee, dit zijn geen foto’s van de nieuwe BMW X1. Het is een BMW 1 Serie die door een Fransman is geprepareerd om volgend jaar mee te kunnen doen aan de Dakar rally.
Pascal Boutet is de man aan wiens brein deze auto is ontsproten. Eigenlijk heeft hij alleen standaard 3,0 liter dieselmotor van BMW genomen, plus een klein stukje van de carrosserie van de 1 Serie. Daarvan heeft hij met fiberglas vervolgens een aardig kunstwerk gemaakt. Een redelijk zwaar kunstwerk ook, want de Trio weegt maar liefst 1.900 kilo.
Afgezien van de 265 pk sterke diesel heeft de Trio onderhuids niets gemeen met de 1 Serie. De Trio heeft uiteraard vierwielaandrijving, en een wielophanging waarmee je wel kans maakt om door de Sahara heen te komen. Ook het interieur van de 1 Serie is volledig verdwenen, en heeft plaats gemaakt voor kuipstoelen en een dashboard met alleen het hoogst noodzakelijke.
We zullen proberen de Trio in de rally van volgend jaar te volgen.
Meer van TopGear


De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Is zo’n heftige BMW M135i en M140i na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

Even wennen: zo ‘kaal’ ziet de nieuwe badge van BMW eruit op de 1-serie

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
