
Nee, dit zijn geen foto’s van de nieuwe BMW X1. Het is een BMW 1 Serie die door een Fransman is geprepareerd om volgend jaar mee te kunnen doen aan de Dakar rally.
Pascal Boutet is de man aan wiens brein deze auto is ontsproten. Eigenlijk heeft hij alleen standaard 3,0 liter dieselmotor van BMW genomen, plus een klein stukje van de carrosserie van de 1 Serie. Daarvan heeft hij met fiberglas vervolgens een aardig kunstwerk gemaakt. Een redelijk zwaar kunstwerk ook, want de Trio weegt maar liefst 1.900 kilo.
Afgezien van de 265 pk sterke diesel heeft de Trio onderhuids niets gemeen met de 1 Serie. De Trio heeft uiteraard vierwielaandrijving, en een wielophanging waarmee je wel kans maakt om door de Sahara heen te komen. Ook het interieur van de 1 Serie is volledig verdwenen, en heeft plaats gemaakt voor kuipstoelen en een dashboard met alleen het hoogst noodzakelijke.
We zullen proberen de Trio in de rally van volgend jaar te volgen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Is zo’n heftige BMW M135i en M140i na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

Even wennen: zo ‘kaal’ ziet de nieuwe badge van BMW eruit op de 1-serie

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Dit is de snelste kruiwagen ter wereld (en dat idee ontstond uiteraard in de kroeg)

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Moet iedereen één auto moeten kopen die ze eigenlijk helemaal niet interessant vinden?

Wij willen geen Chinese luxemerken, maar in China willen ze die van ons niet

Waarom ‘Full Options’ bij een autoadvertentie eigenlijk altijd een misplaatste opmerking is
