De Nederlandse pers moet nog officieel gaan rijden in de nieuwe 1-serie Coupé of BMW kondigt de 1-serie Cabriolet al aan. Op het eerste gezicht is er weinig veranderd aan de Coupé-versie om tot deze cabrio te komen – natuurlijk is-ie van z’n dak ontdaan en bedacht BMW dat het toch eenvoudiger is een geïsoleerd tentzeiltje op te vouwen dan een hele constructie met stalen dakdelen. Het stoffen dak heeft dan ook net iets meer dan 20 seconden nodig om weg te klappen en dat kun je tot een snelheid van 40 km/u doen. Ingewijden melden trouwens dat de volgende 3-serie Cabriolet ook een stoffen dak zal krijgen. Goed zo.
Wat kunnen we verder melden over BMW’s babycabrio? Als eerste dat de 1-serie nu wel klaar is met modelvarianten, of weet jij er nog een te bedenken na de grote en kleine stationcar (door BMW 5- en 3-deurs genoemd) en de Coupé? Wacht, een vierdeurs versie! Of hadden ze die nou ook al aangekondigd?
Hoe dan ook: de Cabrio wordt met BMW’s bekende en zeer prettige motoren uitgerust waarbij we je niet langgenoeg kunnen blijven aangeven dat als je budget het toelaat, de 135i absoluut de meest geweldige keuze is. Over budget gesproken, het is nog niet bekend wat de Cabrio gaat kosten, hieronder alvast wat relevante data om je te helpen welke jij gaat bestellen. Voor je vrouw dan natuurlijk…
specs |
118i |
120i |
125i |
135i |
120d |
motor |
4-cilinder lijnmotor benzine |
4-cilinder lijnmotor benzine |
6-cilinder lijnmotor benzine |
6-cilinder lijnmotor benzine |
4-cilinder lijnmotor diesel |
inhoud |
1.995 cc |
1.995 cc |
2.996 cc |
2.979 cc |
1.995 cc |
vermogen |
143 pk |
170 pk |
218 pk |
306 pk |
177 pk |
koppel |
190 Nm |
210 Nm |
270 Nm |
400 Nm |
350 Nm |
top |
210 km/h |
220 km/h |
238 km/h |
250 km/h |
222 km/h |
0-100 |
9,3 sec. |
8,4 sec. |
6,8 sec. |
5,6 sec. |
8,1 sec. |
Reacties