Wat niet iedereen weet, is dat de huidige BMW 1-serie al een facelift is. Het huidige model verving het varkensneusje dat in 2011 op de markt kwam. Niets voor BMW om een model zo ingrijpend te liften, maar met het knorrende neusje kon het niet anders. Wanhopige tijden vragen om wanhopige maatregelen, zullen we maar zeggen.
Omdat de ontwerpers waarschijnlijk nog op adem moeten komen van die ingreep, is de nieuwe BMW 1-serie-facelift een stuk subtieler. In één adem: nieuwe ledkoplampen, getinte achterlichten, zwarte nieren en een nieuw sierstukje voor de uitlaat.
En de binnenkant van de BMW 1-serie-facelift?
De facelift voor de binnenkant van de 1-serie behelst weinig schokkends. Alles is gewoon net even iets beter: een nieuw handschoenenkastje, verbeterde bekerhouders, een geüpdatet navigatiesysteem en nieuwe materialen.
Je mag qua motoren kiezen uit drie-, vier- en zescilinders en drie- en viercilinder diesels. Vermogens lopen uiteen van 95 pk in de BMW 114d tot 340 pk in de BMW M140i. Daar houden de inhoudelijke veranderingen ook op.
Krijgt de BMW 2-serie ook een facelift?
Ja! De ontwerpers zaten nu toch in de flow van het subtiele faceliften en besloten ook maar gelijk om de 2-serie mee te nemen. Het gaat hier om de coupé en de cabrio. De veranderingen bij de 2-serie zijn min of meer hetzelfde als bij de 1-serie. Er is nog een extra kleurtje te bestellen bij de 2-serie, maar veel andere uiterlijke aanpassingen zijn er niet.
De motoren in de 2-serie zijn ook grotendeels hetzelfde. Het aantal cilinders dat je kan kiezen bij 1-serie, is hier ook beschikbaar. Alleen de optie voor 95 pk ontbreekt, dat is natuurlijk een beetje te weinig voor de grotere broer.
Wanneer komen de vernieuwde BMW 1-serie en 2-serie?
Beide vernieuwde modellen komen in juli 2017 op markt. Dus nog twee maandjes wachten voordat je de minimale aanpassingen met je eigen ogen kan bewonderen.
Reacties