We zijn niet te beroerd om toe te geven als we fout zitten. Eerder schreven we dat je geen reden had om te wachten op de nieuwe BMW 8-serie. Die conclusie was iets te overhaast.
Want kijk nou even naar de BMW 8-serie Concept. Oké, hij mist de klaplampen, maar haast elke lijn en vouw in de carrosserie maakt dit goed. En nog beter nieuws: dit concept zit zeer dicht bij de productieversie. De missie van BMW was naar eigen zeggen: ‘Het moet liefde op het eerste gezicht zijn. Je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk.’
Zoals – haast – elk studiemodel laat de BMW 8-serie zien waar het merk heen gaat op designgebied. Zo is de grille met de dubbele nieren zeer laag geplaatst en opvallend breed. Naar het voorbeeld van vroegere BMW coupés zijn de nieren visueel met elkaar verbonden door een frame.
Voor wie is de BMW 8-serie?
Niet voor studenten met een lening. Zelfs niet als ze maximaal bijlenen. Het paneel van Swarovski-glas met een rookkleurige quartz bij de iDrive-controller verraadt dat. Hij is er voor de rijder met een appetijt naar zijwaartse g-krachten (met een aardig zakcentje). BMW noemt het ‘een luxueuze sportauto die compromisloze dynamiek’. Geen logge GT, dus.
Met welke motoren komt de BMW 8-serie?
De motorruimte herbergt nu waarschijnlijk een grote klap lucht, aangezien het om een concept gaat. Over motoren houdt BMW de lippen stijf op elkaar. De 4,4-liter V8 uit de nieuwe BMW M5 is welkom. Of de V12 uit de BMW M760Li. De motorkap strekt er ver genoeg voor.
Wanneer komt de BMW 8-serie?
Op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (26 t/m 28 mei) toont BMW de nieuwe 8-serie voor het eerst. Volgend jaar komt hij in licht aangepaste vorm naar de showrooms.
Reacties