
Gisteravond werd in Parijs het doek van de zeventiende BMW art car getrokken. Het is de M3 GT2, bewerkt door de Amerikaanse kunstenaar Jeff Koons.
Sinds 1975 laat BMW regelmatig een groot kunstenaar los op een van hun auto’s, maar niet sinds de M1 van Andy Warhol (1979) werd ermee geracet. Nu, ruim dertig jaar later, mag de nieuwste art car eindelijk weer eens het circuit op. Op 11 en 12 juni verschijnt de 500 pk sterke GT2 aan de start van de 24 uur van Le Mans, met achter het stuur Andy Priaulx, Dirk Müller en Dirk Werner. De 24 uur van de Nürburgring werd onlangs al door een M3 GT2 gewonnen, dus z’n kansen zijn gunstig.
Wat er gebeurt als de auto crasht? Dan wordt het resultaat – mits niet compleet uitgebrand of iets dergelijks – tentoongesteld. Dat is nou het leuke van een kunstwerk waarmee geracet wordt; het is wat het is. In TopGear nummer 61, dat vanaf 17 juni in de winkels ligt, kun je meer lezen over de nieuwste BMW art car.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
