
We hebben het weleens (een paar keer zelfs) meegemaakt dat de ‘slimme’ cruisecontrol in de war was en ineens de snelheid op 130 zette overdag op de A2 – waar je dan dus maar 100 mag. Of 100 op een parallelweg waar je maar 80 mag. Op deze enkele gevallen na, heb je het bijna altijd zelf in de hand als je te hard rijdt. En als je dan een boete pakt, moet je volwassen genoeg zijn om de gevolgen te aanvaarden. Of niet natuurlijk, en dan rij je de driepoot van de politie omver.
Deze maand reed een Duitser te hard langs een mobiele flitspaal langs de snelweg 3020 bij Löhnberg. Ze was blijkbaar te laat om af te remmen, maar zag de paal wel staan. Dus keerde ze om en reed ze zonder pardon de flitspaal omver. De Duitse politie wilde niet bekendmaken hoe hard ze langs de paal reed, zo meldt Auto, Motor und Sport. De vrouw zou zich schuldig maken aan het ‘onbruikbaar maken van een voorziening ten behoeve van de openbare veiligheid’.
Hoe hoog is de boete dan?
Van de bestuurder die deze maand een flitser omver reed, weten we nog niet hoe hoog de boete is. Maar kennelijk gebeurt het in Duitsland vaker dat boze bestuurders de driepoot omver rijden. Zo was er in april een uitspraak van de Hoge Raad dat een man 1.600 euro boete kreeg. De lagere rechtbank had initieel een boete van 3.200 euro opgelegd. De moraal van het verhaal is: je kunt beter doorrijden en afreageren in de sportschool – dat is fors goedkoper.
Lees ook: Hier zou een relevant nieuwsbericht moeten staan, maar de redacteur is dit veldje vergeten in te vullen

Er bestaat een heel goed truukje om nooit snelheidsboetes te betalen. Je gewoon aan de snelheidsbeperkingen houden. Het is heel makkelijk. Je moet echt een achterlijk dom rund zijn om dat niet te kunnen.
Ik zie maar 1 dom rund hier en dat ben jij, Ik kom uit een tijd dat er veel minder snelheidscontroles waren en als je nu niet ziet dat het grootste deel er staat om de staatskas te vullen dan ben je echt niet goed bezig, om dan anderen dom te noemen? Rijden met de auto mag ook een beetje genieten zijn en niet altijd constant op de borden letten. Ze moeten echte hardrijders en dronken rijders aanpakken en niet wie toevallig 5 per uur erover is gegaan en even niet heeft opgelet.
Rijden is aan regels gebonden, ook voor jou, punt!
Tr hard rijden en geen flitser opmerken zegt al genoeg, je heb geen volledige controle.
Boetes zijn om het de persoon af te leren en duidelijk te maken, niets met die flauwekul van staatskas of wat dan ook
Er zijn vele bestuurders,die alle gedragsregels aan hun laars lappen ( schijt aan alles hebben) deze bestuurders geen bevoegdheid meer geven om een auto of andere gemotoriseerde voertuigen te mogen rijden.op de rijschool leert men de juiste skills aan en houd men zich er niet aan,jammer dan en pech voor de bestuurder die fout is.ik zie gigantische veel van dit soort misselijke gedragingen op de weg,of nu Duitsland is of elders,houd u aan de regels,daar zijn deze voor.haat men grof de fout in,dan gewoon beboeten of invordering rijbewijs,en beste lezers,vele bestuurders hebben er geen boodschap aan en blijven door gaan met hun onaanvaardbare rijgedrag,deze niet rijbewijs vaardig
@ Frank, klap van de molen gehad? Er zijn verkeersregels..die worden gehandhaaft.
Je weet dat. Bitch er niet zo over, wijf.
Ja, als je uit een tijd komt waar er veel minder flitsers waren , dan is het ok .
Regels zijn er voor de veiligheid en boetes zijn er om die regels af te dwingen.
En de van meeste boetes heb je toch echt zelf in de hand dat je ze ontvangt of niet.
Helemaal mee eens, en een paar weken geleden voor 5 dagen in de gemeente Winterberg in Duitsland geweest en zag één van die dagen dat ik werd geknipt! Zeg dan tegen mezelf ‘sukkel, je mag hier maar 30 doe dat dan ook’. Ben ik na die 5 dagen weer thuis vallen er 4 dagen na elkaar 4 bekeuringen op de mat vanuit Winterberg.
Dan ben je dus echt een UIL!
Waarvan 3 in dezelfde straat.
Niet zeuren en overal oppassen!
Ook de wegbeheerder is hier schuldig aan niet de juiste snelheid aangeven maak hèt veel mee als je met de cours controle rijd
In Nederland kun je beter de agent aanrijden dat is goedkoper dan een snelheidsovertreding
Ik zie maar 1 dom rund hier en dat ben jij, Ik kom uit een tijd dat er veel minder snelheidscontroles waren en als je nu niet ziet dat het grootste deel er staat om de staatskas te vullen dan ben je echt niet goed bezig, om dan anderen dom te noemen? Rijden met de auto mag ook een beetje genieten zijn en niet altijd constant op de borden letten. Ze moeten echte hardrijders en dronken rijders aanpakken en niet wie toevallig 5 per uur erover is gegaan en even niet heeft opgelet.
Was voor Jef, maar kan het niet verwijderen, sorry
Wat heeft de rund nou weer gedaan om dom genoemd te worden?
Genieten is fijn, maar dan wel blijven opletten hè.
Een ander kan ook een foutje maken en daar moet je ook op bedacht zijn.
Doe wat je zelf wil, als je een boete krijgt schijt je in je eigen portemonnee.
Maar respecteer dat een ander zich wel aan de snelheid houdt en druk die niet van de weg af
Ik plak altijd ducktape over camera als ik 1 tegen kom..
Zeker als de agent er bij staat zoals hier
Ze staan hun ,,handel,, op afstand in de gaten te houden. Hoewel in Nederland wel eens mobiele flitsers gestolen zijn.
Dag Frank, ik vind je reactie een beetje flauw. Je snelheidsmeter geeft standaard al een km of 3 teveel aan. Daarnaast wordt bij een boete de snelheid ook nog gecorrigeerd (zo’n 3 km/u). Je rijdt dus op je teller minstens 6 km/u te hard, voordat je een bekeuring gaat krijgen.
Bovendien hoort bij deelnemen aan het verkeer het letten op borden, terwijl je in Nederland aan de soort weg meestal kunt zien wat de geldige snelheid is.
Dat je uit een tijd komt met minder snelheidscontroles zegt niet zoveel. Of heb je moeite met wennen aan nieuwe dingen die al een paar jaar geldig zijn? Dan is een herkeuring voor je rijbewijs misschien wel goed? 🙂
Wat de overheid doet met boetegeld is ook niet belangrijk wanneer je te hard rijdt. Dan kan je jezelf ook gaan afvragen wat ze doen met de btw en de bpm. Dat zijn dus nonargumenten.
Dat beetje genieten van autorijden waar je het over hebt gaat dan niet over jouw argumenten.
Gebruik je cruisecontrol, als je die hebt, ga ontspannen zitten en geniet van het sturen. Dan kijk je ook meer om je heen en mis je de snelheidsborden niet, je hoeft minder in te halen, je gebruikt minder brandstof, je remmen en je koppeling slijten minder snel en je stress daalt.
Veel plezierige kilometers gewenst,
Johan