Het is tijd om een nieuw performance-merk welkom te heten. Een nieuw merk, met een nieuw logo. Maar dit is geen start-up uit een schuurtje op het platteland die een hybride driewieler met vijf miljoen pk bouwt. Nee, dit is Cupra. Jep, Cupra is gescheiden van Seat. Volgens Cupra ‘ligt het aan mij en niet aan jou’. Maar vermoedelijk was de vlam gewoon uit de relatie.
Gekkigheid, natuurlijk. Het is tegenwoordig heel hip om je performance-label als los merk te presenteren. Kijk maar naar Abarth of Polestar. En het logo? Erg ‘Transformers’. Het doet zelfs een beetje denken aan een tatoeage die je op je 20ste onder invloed en groepsdruk liet zetten. Al past het wel goed bij het dolle karakter van Cupra.
Cupra zal doorgaan met het sportificeren van Seats modellen en het uitdagen van Renault Sport en consorten. Of Cupra deze scheiding aangrijpt om een eigen model te introduceren (zoals de Polestar 1), is nog niet bekend. Op 22 februari presenteert Cupra de eerste auto. Verwacht voorlopig een bestaande Seat met Cupra-behandeling en geen los model zoals de Alpine A110.
Reacties