
Grappenmakers beweren dat je bij Audi en Porsche zelfs het stuur los moet aanvinken op de optielijst. Vrees niet: het stuur bij de nieuwe Porsche 911 is gratis. Maar, natuurlijk, is er wel een optioneel GT-stuur. Hoe ver kun je gaan? Aanschouw de duurste Porsche 911 992 van dit moment.
De basisprijs voor de Porsche 911 992 is 156.700 euro voor de Carrera S. De 4S, met vierwielaandrijving, kost minimaal 165.100 euro. Dus, wat gebeurt er als je alle opties erbovenop gooit? Dan kun je de Carrera 4S speccen tot 236.965 euro. Overigens kun je dan nog bij de afdeling Porsche Exclusive Manufaktur aankloppen om de boel duurder te maken.
Meer dan 73.000 euro aan opties, dus
Maar dan is ie, zoals een Marktplaats-advertentie zou zeggen, BOMVOL. Je koopt er nét geen Audi RS 3 van uit hetzelfde concern. De duurste kleuren vind je onderin het lijstje. Wij kozen ‘krijt’ voor 2.865 euro. Lizard Green, Lava Orange en Miami Blue kosten net zo veel.
De grootste klappen voor de spaarrekening waren een koolstofvezel dak voor 3.758 euro, bijpassende koolstofvezel dorpellijsten voor een schamele 1.068 euro en een Burmester-audiosysteem van nog eventjes 4.863 euro. De duurste optie vind je in de wielen. Maar iets doodsimpels als een achterruitwisser kost je ook al 364 euro.
De optie ‘Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) remzadels in zwart hoogglans’ kost je een gortige 10.304 euro. Koolstofkeramische remmen, dus. Idioot veel geld voor een setje remmen, uiteraard. Maar als je je bankrekening toch al zó pijnigt, kun je net zo goed de genadeklap uitdelen. Configuratie bekijken?
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Zo is ie wél helemaal goed hoor.. schitterend.
Ik heb nog Airmiles, zou dat helpen?