Grappenmakers beweren dat je bij Audi en Porsche zelfs het stuur los moet aanvinken op de optielijst. Vrees niet: het stuur bij de nieuwe Porsche 911 is gratis. Maar, natuurlijk, is er wel een optioneel GT-stuur. Hoe ver kun je gaan? Aanschouw de duurste Porsche 911 992 van dit moment.
De basisprijs voor de Porsche 911 992 is 156.700 euro voor de Carrera S. De 4S, met vierwielaandrijving, kost minimaal 165.100 euro. Dus, wat gebeurt er als je alle opties erbovenop gooit? Dan kun je de Carrera 4S speccen tot 236.965 euro. Overigens kun je dan nog bij de afdeling Porsche Exclusive Manufaktur aankloppen om de boel duurder te maken.
Meer dan 73.000 euro aan opties, dus
Maar dan is ie, zoals een Marktplaats-advertentie zou zeggen, BOMVOL. Je koopt er nét geen Audi RS 3 van uit hetzelfde concern. De duurste kleuren vind je onderin het lijstje. Wij kozen ‘krijt’ voor 2.865 euro. Lizard Green, Lava Orange en Miami Blue kosten net zo veel.
De grootste klappen voor de spaarrekening waren een koolstofvezel dak voor 3.758 euro, bijpassende koolstofvezel dorpellijsten voor een schamele 1.068 euro en een Burmester-audiosysteem van nog eventjes 4.863 euro. De duurste optie vind je in de wielen. Maar iets doodsimpels als een achterruitwisser kost je ook al 364 euro.
De optie ‘Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) remzadels in zwart hoogglans’ kost je een gortige 10.304 euro. Koolstofkeramische remmen, dus. Idioot veel geld voor een setje remmen, uiteraard. Maar als je je bankrekening toch al zó pijnigt, kun je net zo goed de genadeklap uitdelen. Configuratie bekijken?
Dick heeft op 1 december 2018 geschreven:
Zo is ie wél helemaal goed hoor.. schitterend.
Ik heb nog Airmiles, zou dat helpen?