
Grappenmakers beweren dat je bij Audi en Porsche zelfs het stuur los moet aanvinken op de optielijst. Vrees niet: het stuur bij de nieuwe Porsche 911 is gratis. Maar, natuurlijk, is er wel een optioneel GT-stuur. Hoe ver kun je gaan? Aanschouw de duurste Porsche 911 992 van dit moment.
De basisprijs voor de Porsche 911 992 is 156.700 euro voor de Carrera S. De 4S, met vierwielaandrijving, kost minimaal 165.100 euro. Dus, wat gebeurt er als je alle opties erbovenop gooit? Dan kun je de Carrera 4S speccen tot 236.965 euro. Overigens kun je dan nog bij de afdeling Porsche Exclusive Manufaktur aankloppen om de boel duurder te maken.
Meer dan 73.000 euro aan opties, dus
Maar dan is ie, zoals een Marktplaats-advertentie zou zeggen, BOMVOL. Je koopt er nét geen Audi RS 3 van uit hetzelfde concern. De duurste kleuren vind je onderin het lijstje. Wij kozen ‘krijt’ voor 2.865 euro. Lizard Green, Lava Orange en Miami Blue kosten net zo veel.
De grootste klappen voor de spaarrekening waren een koolstofvezel dak voor 3.758 euro, bijpassende koolstofvezel dorpellijsten voor een schamele 1.068 euro en een Burmester-audiosysteem van nog eventjes 4.863 euro. De duurste optie vind je in de wielen. Maar iets doodsimpels als een achterruitwisser kost je ook al 364 euro.
De optie ‘Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) remzadels in zwart hoogglans’ kost je een gortige 10.304 euro. Koolstofkeramische remmen, dus. Idioot veel geld voor een setje remmen, uiteraard. Maar als je je bankrekening toch al zó pijnigt, kun je net zo goed de genadeklap uitdelen. Configuratie bekijken?
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

Eend wordt gesnapt door een flitspaal, maar dat is niet het vreemdste aan dit verhaal

Een Opel-bestuurder werd met 696 km/u (!) geflitst in België – zo hoog was de boete die hij kreeg

Waarom je nu vrachtwagens kunt spotten met ‘haaientandjes’ op de voorruit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zo is ie wél helemaal goed hoor.. schitterend.
Ik heb nog Airmiles, zou dat helpen?