
Het is duidelijk dat in verschillende delen van de wereld verschillende regels gelden omtrent CO₂-uitstoot. In de Verenigde Staten worden de uitstootregels min of meer afgeschaft. Fabrikanten die over de grens gaan, hoeven geen boete meer te betalen. In de Europese Unie denkt men daar duidelijk anders over: daar scherpen ze de regels juist aan. Zo moeten zakelijke auto’s en huurauto’s verplicht elektrisch worden.
Dat meldt Bild am Sonntag. Volgens de Duitse krant heeft de EU een zeer ingrijpende maatregel ‘verborgen voor het publiek’. De nieuwe wetgeving dwingt ondernemers om over te stappen op een elektrische auto. Het gaat hierbij niet om particulieren, maar om verhuurbedrijven zoals Hertz, Sixt en Europcar, evenals de autovloot van grote bedrijven.
Is het 100 procent zeker dat zakelijke auto’s en huurauto’s elektrisch worden?
Volgens een ‘politicus in Brussel’ raakt dit 60 procent van de automarkt. Deze maatregel zou een ‘achterdeur’ zijn om alsnog mensen in een elektrische auto te krijgen. Tot zover de sensatie. Op dit moment is het slechts een plan van de Europese Commissie. Uit dat plan volgt een verordening die nog moet worden ingediend. Daarna zal de Raad van de Europese Unie zich erover buigen.
Als het voorstel wordt goedgekeurd door de Raad, moet vervolgens het Europees Parlement er nog over stemmen. Het is dus allerminst zeker dat het voorstel ook daadwerkelijk nieuw beleid wordt. De verordening ligt in lijn met het verbod op auto’s met een verbrandingsmotor. Op dit moment is 2035 daarvoor de geplande deadline, al oefent de autolobby flinke druk uit om die datum aan te passen.
Lees ook: Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?
Uiteraard is het belangrijk om de nodige context aan te brengen. In veel gevallen zijn bedrijven al bezig om hun wagenpark te verduurzamen. Als je bij een groot bedrijf een auto mag uitzoeken, is elektrisch vaak al de enige optie – hooguit een plug-in hybride. Daarnaast is het natuurlijk zo dat elektrische auto’s steeds beter en goedkoper worden. Het prijsverschil tussen elektrisch en benzine wordt steeds kleiner. Met andere woorden: er zijn ook veel mensen die gewoon vrijwillig overstappen op elektrisch.
Hoe zit het met young timer regeling? Waarom worden we weer verder op kosten gejaagd door de deugders?
Een benzine auto huren is nu juist handig voor die ene keer dat een elektrische auto onhandig is. Zoals op vakantie. Maar als deze regeling er pas in 2035 komt zullen benzine auto’s al een stuk minder nodig zijn.
En dan nog wat: Waterstof voor auto’s is helemaal je van het en dat zal ik je eens haarfijn uitleggen want het begint al bij het feit dat waterstof eigenlijk gewoon het meest voorkomende element in het universum is en als iets zo alomtegenwoordig is dan moet het wel goed zijn toch en bovendien kun je het maken uit water en water is overal behalve in de woestijn misschien maar daar kun je dan weer waterstof naartoe brengen in tanks of pijpleidingen of luchtballonnen (ZOEK OP: YOUTUBE) of zo en het mooie is dat waterstof als je het verbrandt of gebruikt in een brandstofcel gewoon weer water wordt dus je hebt een prachtige kringloop die zelfs een kleuter nog kan begrijpen en stel je nu eens voor dat je in je auto stapt en je hoeft niet meer te tanken met stinkende benzine of diesel die je handen vies maakt en waar je kankerverwekkende dampen van inademt nee in plaats daarvan vul je je tank met een geurloos gas en zoef je geruisloos over de snelweg terwijl je in je achteruitkijkspiegel ziet dat je alleen wat damp achterlaat als een soort magische draak en iedereen kijkt jaloers en denkt wat rijdt die persoon daar toch verantwoord en vooruitstrevend en het mooie is dat het ook nog eens supersnel gaat want je hoeft niet uren te wachten zoals bij een batterij nee je tankt in een paar minuten en je kunt weer honderden kilometers verder dus eigenlijk is waterstof gewoon de koning van de energiedragers en wie dat niet ziet die snapt het niet want er is ook nog het feit dat het licht is en makkelijk op te slaan als je een beetje moeite doet en dan kun je er ook nog vliegtuigen treinen boten en misschien zelfs raketten mee laten vliegen dus als iemand tegen mij zegt waarom zou je voor waterstof kiezen dan zeg ik waarom zou je dat níét doen want het is schoon het is cool het klinkt futuristisch en je kunt er zelfs ballonnetjes mee opblazen op verjaardagsfeestjes als je zou willen dus ja waterstof is absoluut je van het en als ik jou was zou ik alvast een waterstofauto bestellen voordat iedereen het doet en ze op zijn want dat zou jammer zijn.
Ik heb gesproken.
Ik zou me nog eens verdiepen in hoe elektriciteit in waterstof wordt opgeslagen en wat het totaalrendement is.
Juist mag je blij zijn met 40% rendement, waterstof zal het nooit worden
aanvulling: waarmee de Europese Stropdasmannetjes een voorbeeld aannemen via de vele Duitse Informatie/Thema TV programma’s via: youtube.nl Ein Blick unsere Zukunft im Jahr 2050 en Deuschland im Jahr 2050-Teil 2 Blick unsere Leben der Zukunft(Reportage).Geeft weer het autonoom elektrische auto-rijden en meer de toekomst van het moderne levens-stijl.En waar blijven de oa de NPO/Commerciele TV omroepen inzake hun kennis van de toekomst-verwachtingen..En vooral het dom blijven houden van de Kabel-kijkers Nederland tov de Schotel-bezitters,die heel veel exate kennis kunnen vergaren via de div Satellieten en dat FTA(FREE TO AIR) te ontvangen.En heel veel geld hebben kunnen uitsparen,inzake géén abonnement nodig is.Dom blijven kost heel weinig energie,maar je blijven ontwikkelen dat is andere gegeven.
Als het aan de EU ligt,gaan ze ook de Superrijken op deze Aarde verplichten om Elektrisch te gaan varen,ook als je een Superyacht van de Zaak heb?.En waarom gaat de EU geen verhaal maken bij de Superrijken die maling hebben aan de wereld klimaat/milieu-akkoorden?.En wie zijn de veroorzaken van de steeds meer dagelijkse Blackouts(stroomnetuitval) in de vele EU gebonden Lidstaten,wie hebben nu heel veel boter op hun hoofd.Met hun Stalistische methode’s,om dwangmatig het verplichten van het rijden met een Elektrische auto’s.Laten ze werken en zorgen dat het hele totale Europese-stroomnet zal worden vervangen,door dikkere koperen-netstroomkabels en ook de aanpalige Transformatoren(je hebt te maken met de Wet van Ohm).De oorzaak zal worden weergegeven ziet via: youtube.nl Stromausfall in Spanien erklärt: Der gröBte Blackout Europas,en dat kan ook alle EU gebonden lidstaten treffen,als de zuivere sinus van 50 Hz wisselstroom zal doen veranderen(Duitse Taal weergeven.En Giant Luxury Shuttle Service for Superyachts|Mega Transport|Free Documentary:geeft weer ook het kosten-aspect van het overvaren,het mag wat kosten,en nogmaals:koop GEEN elektrische auto meer!,een duidelijke uitleg het waarom,de verlosser van al dat kwaad,zijn de ontwikkelingen vooral via de Japanse Auto-industrie, Imaga of a hydrogen engine en Toyota hydrogen Car,de toekomst ligt bij de Otto 4 slag kleppenmotor met waterstof-injectie,en ook denk ik betaalbaar voor de modale Inkomens.En dat de Waterstof-aandrijving zal worden opgeheven door de 2 miljard verlieslijdende bekende Grootste Auto-bedrijf heeft een andere finenciele-oorzaak,het niet kunnen verder ontwikkelen door de eigen financiele problemen.Alleen op reageren door inzenders,die over een hogere onderwijs zowel bedrijfsmatig als door zelfreflectie bezitten,het doel kinnen begrijpen van mijn exakte waarheden.Voor de auto-techneuten en die inzenders die wat meer meer over Technische kennis beschikken,als voorbeeld: mvwautotechniek.nl geeft weer op een zeer hoog-auto-kennis-niveau,de werking van de vele inhoudelijke informatie,en dat is heel divers van karakter.We worden als EU lidstaten Burgers,belazerd door de Stropdas-Mannetjes,die enige verstrengelingen hebben of bezitten,om vooral uit eigen belang,het produceren van waterstof-auto’s tegen de werken,om vooral heel veel geld te kunnen verdienen aan het Dwangmatig verplichten van het rijden met een Elektrische auto,het zal mijn tijd wel duren,als huidige leeftijd van 81 jaar.Wat nu en in de toekomst het zal gaan uitmaken,waar de nieuwe auto-generatie voor zal kiezen,in wat voor form om te gaan rijden,maar ook autonoom.Gekken en Dwazen doen de wereld-economie nog steeds verbazen.