De Faraday Future FF 91 heeft een hekel aan organen die op hun voorafbepaalde plek zitten. Het piekvermogen van het eerste productievoertuig van Faraday Future is daarom 1.064 pk en het ding schiet in 2,39 seconden (ja, bijzonder specifiek) van 0 naar 96 km/u. Daarmee gaat de Amerikaanse EV nek aan nek met de Bugatti Chiron. Als je op een invoegstrook van de A2 rijdt en niet de wet wilt overtreden.

Op één batterijlading kan de Faraday Future FF 91 volgens de testcyclus 700 kilometer ver rijden. In de praktijk zal dat 100 tot 200 kilometer minder zijn. Meer dan genoeg om onderweg naar je werk je longen af en toe naast je rechternier te dwingen. Of om je kinderen op te halen van school, hun lever en hun milt om te wisselen en vervolgens ook nog je schoonmoeder een nekblessure te bezorgen. Daarna laad je de FF 91 in minder dan een uur weer helemaal op om je sadistische hobby voort te zetten.

Een snelle elektrische auto, lekker boeiend

Een elektrische auto met genoeg vermogen om letsel te veroorzaken is niets nieuws. Daarmee gaat Faraday Future de strijd niet winnen van Tesla. En met het design in dit geval ook niet. Daarom zit de Faraday Future FF 91 vol toffe gadgets.

Als je naar de FF 91 loopt (als bestuurder), licht de dorpel op. Hoe dichterbij je komt, hoe feller hij gaat branden. De deuren gaan automatisch open. Volgens het persbericht staan de stoelen in een biomechanisch geoptimaliseerde hoek. Wat dat ook mag betekenen.

Elke ruit kun je verduisteren door er tegenaan te tikken. Een sleutel is bovendien niet nodig: de auto heeft gezichtsherkenning. Wanneer de Faraday Future FF 91 jou herkent, gaat de deur open en stelt hij de stoelen en spiegels in naar jouw voorkeur.

Stuurt de Faraday Future FF 91 ook voor je?

De rijdende UFO (contradictio in terminis) is voorzien van ongeveer twintig ziljoen sensoren en camera’s. In ieder geval significant meer dan alle andere auto’s, volgens het merk. De meest opvallende zie je op de motorkap, in de vorm van een ornament dat zich terugtrekt als een Spirit of Ecstasy als het niet in gebruik is. Verder kan de FF 91 zichzelf parkeren. Al ging dat bij de eerste demonstratie op de CES in Las Vegas al helemaal fout. Is het een voorbode?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)